Zakoduj lub odnów ŚKUP

KZK GOP informuje i apeluje, szczególnie do uczniów, by wraz z rozpoczęciem nowego roku szkolnego zweryfikować swoje dane na karcie ŚKUP. Pozwoli to na uniknięcie ewentualnych nieprzyjemności podczas kontroli w autobusie czy tramwaju.


Organizator przypomina, że ważność uprawnienia do ulgi zakodowanej na karcie jest taka sama jak ważność potwierdzającego ją dokumentu. Jeżeli uprawnienie do ulgi miało charakter czasowy, a jego termin zostanie przedłużony, należy ponownie zakodować uprawnienie do ulgi na karcie (na przykład w przypadku uczniów na kolejny rok szkolny).

Jeśli pasażer ma na swojej karcie ŚKUP zakodowane uprawnienie do ulgi to: przy kontroli nie musi pokazywać żadnych dodatkowych dokumentów, przy korzystaniu z taryfy odległościowej system automatycznie pobiera opłatę ulgową, nie trzeba wykonywać żadnych dodatkowych operacji na kasowniku poza przyłożeniem karty.

Uprawnienie do ulgi może być zakodowane także w Punkcie Obsługi Klienta lub Punkcie Obsługi Pasażera. By to zrobić, trzeba pracownikowi POP lub POK pokazać odpowiedni dokument (np. ważną legitymację szkolną).

6 komentarzy

  1. Taki kretynizm tylko w KZK GOP. Jaśnie pan urzędas zza biurka wymyślił, więc motłoch ma się karnie dostosować i tracić czas na jakieś śmieszne cyrkowanie z kodowaniem ulgi. Urbańczyk powinien przez cały wrzesień siedzieć w najbardziej oblężonym punkcie (Ś)KUP-y, może by coś do niego na stare lata jednak dotarło. Zza okna służbowej limuzyny nie ma szans.

      1. Gminy wydały na ten projekt 190 mln zł, dlaczego miałbym za darmo doradzać? Wystarczy zresztą wybrać się do Jaworzna, żeby zweryfikować ile sensu jest w kodowaniu ulg na karcie miejskiej.

        1. Czyli nie wiesz jak to zrobić! Co do Jaworzna – łatwiej ogarnąć miasteczko z jednym rodzajem transportu (autobus) niż molocha z wieloma rodzajami transportu (autobus, tramwaj, trolejbus, kolej)

          1. Nie ma to najmniejszego znaczenia. Po prostu nie ma sensu kodowanie ulg na karcie, skoro a) nie jest jednocześnie legitymacją, b) wymaga dodatkowego zaangażowania które zupełnie nic nie daje pasażerowi. Mity o złożoności systemu są dobre dla leśnych dziadków z KZK GOP, mieli 10 lat na dopracowanie tego systemu.

          2. Mam zakodowaną ulgę i nie muszę pokazywać legitymacji w czasie kontroli.
            Doładowuję kartę przez internet. Jak jadę 1 przystanek autobusem (90% moich jazd) płacę 1,10 zł zamiast 1,60. Czyli „zarabiam” na tym 20 zł miesięcznie. 240 rocznie. Mnie pasuje.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *