PLK chwali się swoimi pracami

Od czerwca trwają prace inwestycyjne na odcinku Chybie – Żory – Rybnik – Nędza. W związku z pracami na tym odcinku przebudowanych zostanie 5 stacji i 5 przystanków osobowych, 60 km torów, 20 przejazdów kolejowo-drogowych i 91 obiektów inżynieryjnych. PLK zaprezentowało kilka istotnych informacji z przeprowadzonych dotąd prac.


Intensywne prace na linii trwają od czerwca. Między stacjami Chybie – Żory, Rybnik – Sumina oraz na stacjach w Rybniku i Żorach wykonawca zdemontował już 20 km szyn i 32 km sieci trakcyjnej. Zakończono wbijanie pali pod nowe słupy sieci trakcyjnej na odcinku Warszowice – Żory. Trwa remont 35 obiektów inżynieryjnych na odcinku Chybie – Żory m.in. zabezpieczanie antykorozyjne obiektów i wzmacnianie podpór.

W prace zaangażowanych jest około 200 osób oraz ponad 70 maszyn w tym 3 pociągi sieciowe i ciężki dźwig. Na bieżąco gromadzone są materiały m.in. 129 nowych rozjazdów, 187 km szyn i 163 tys. podkładów. Prace prowadzone są zgodnie z harmonogramem.

Prace zwiększą przepustowość na liniach kolejowych Rybnickiego Okręgu Węglowego, ważnego fragmentu południowej obwodnicy Katowickiego Węzła Kolejowego. Transport koleją będzie bardziej konkurencyjny, ponieważ skróci się czas przejazdu na wyremontowanej trasie.

Projekt o wartości ponad 370 mln realizowany jest z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020 i jest współfinansowany w 80% z funduszy unijnych. Realizację prac przewidziano na lata 2017 – 2019.

Ten pokaz slajdów wymaga włączonego JavaScript.

* Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe

6 komentarzy

  1. A kiedy PLK pochwali się pracami na odcinku Będzin – Czechowice???? Kiedy PLK przestanie prowadzić ciężkie składy towarowe przez stację KATOWICE?????? Kiedy PLK zacznie poważnie traktować woj. śląskie??? Bo w tej chwili to odbieram to jako zmianę ze złego na gorsze.

    1. Jeśli są remonty w województwie to znaczy, że nie ma zmiany złego na gorsze. Co najwyżej zaniedbania są duże i dlatego w skali całego regionu ciągle można czuć niedosyt. Ale przecież niedawno PKP PLK ogłosiła kolejne inwestycje: remont linii KK-Rudziniec-Toszek Płn., Częstochowa-Zawiercie, przebudowa Strzemieszyc, odbudowa mijanki Łaziska Brada, w trakcie remontu jest linii Chałupki-Kędzierzyn, zrobiono też jakiś lifting Sucha-Żywiec bo od 1 IX zniknie zakaz jeżdżenia tam składami który obowiązywał kilkanaście lat. Dzieje się ale malkontentów jak zwykle nie brakuje… :/

      1. Te remonty prowadzone są głównie pod kątem przewozów towarowych – wożenie ludzi w regionie nie jest istotne. Przyglądając się działaniom PLK można dojść do wniosku, że jeśli chodzi o przewozy pasażerskie Aglomeracje jest traktowana gorzej niż źle i to nie od dwu lat a od dwudziestu pięciu!!!!!!! „Dobrej zmiany” brak!!!!!!!!

  2. Czy po zakończeniu remontu wróci ruch pasażerski na odcinku Chybie – Strumień – Żory ?

  3. A może by tak SiT cosik napisał i jakąś fotorelację zrobił z rewitalizacji odcinka z Bielska-Białej do Wilkowic Bystrej??? 😉
    Podobno ma tam obowiązywać prędkość szlakowa 130 km/h!!!

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *