Droga oferta na wagony COMBO

Na początku czerwca informowaliśmy o przetargowej karuzeli PKP Intercity. Poznaliśmy chętnych na wykonanie przeglądu czwartego poziomu utrzymania lokomotyw EP-09, a teraz przyszła kolej na zupełną nowość w kwestii taborowej narodowego przewoźnika, czyli wagony COMBO. 


Przedmiotem zamówienia jest wykonanie naprawy okresowej piątego poziomu utrzymania wraz z modernizacją oraz przeglądu trzeciego poziomu utrzymania 40 wagonów osobowych. Po wykonanej naprawie wraz z modernizacją wagony osobowe będą wagonami wielofunkcyjnymi COMBO o podwyższonym standardzie z miejscami do siedzenia w układzie przedziałowym, z wydzielonymi przedziałami dla matki z dzieckiem, z przedziałem dla osób niepełnosprawnych, z miejscami do przewozu rowerów i z automatem z przekąskami.

Do modernizacji przeznaczone mają zostać wagony osobowe typu 141A/111A. PKP Intercity przewiduje zastosowanie prawa opcji, w ramach którego modernizacji podlegałoby dodatkowo 20 kolejnych wagonów.

W przetargu wpłynęła tylko jedna oferta – złożyła ją PESA Bydgoszcz S.A., która wyceniła wykonanie zadania na 207,624 mln zł brutto, zaś zamówienie wraz z prawem opcji na 311,436 mln zł brutto. Złożona oferta mocno przewyższa budżet PKP Intercity, który wynosił odpowiednio 177,12 mln zł brutto i 265,68 mln zł brutto.

Nie jest to pierwszy raz, gdy w przypadku przetargów na modernizację wagonów, oferta złożona przez zainteresowanych wykonawców przekracza budżet założony przez PKP Intercity. Jaka będzie decyzja przewoźnika? Przekonamy się już niebawem, jednak rozbieżność między ofertą a budżetem jest spora.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *