139 remontów na LK139

Linia kolejowa nr 139 Katowice – Zwardoń jest remontowana od dwóch lat i kiedy wydaje się, że to już koniec, ekipy w pomarańczowych kamizelkach wraz ze sprzętem raptem pojawiają się tu czy tam. Ich ilość na tej trasie znacznie wzrosła od początku lipca. Nie są to może wielkie prace, ale ich zagęszczenie powoduje, że przejazd z Katowic do Żywca przypomina aktualnie narciarski slalom.


Zaraz po opuszczeniu przez pociąg katowickiego dworca już do Ligoty na całym dystansie jedziemy jednym torem. To z racji awizowanego przez nas i trwającego do września remontu na tym odcinku. Dodajmy, remontu jak najbardziej koniecznego, by poprawić jakość dojazdu z praktycznie całej południowej części województwa do Katowic.

Potem jest w miarę spokojnie, szybko i płynnie. Kolejny ruch „wahadłowy” mamy na odcinku p.o. Most Wisła – stacja Czechowice-Dziedzice. Wszystko za sprawą prac naprawczych na przepuście nad ulicą Legionów. Aktualnie nieprzejezdny jest tor w kierunku Katowic. Nie mamy też wieści, czy ekipy pojawia się na torach w przeciwnym kierunku gdy uporają się z tym zadaniem.

Rozpoczęła się też szeroko zapowiadana przez PKP PLK modernizacja na odcinku Bielsko-Biała Główna – Wilkowice Bystra. Przypomnijmy, to poważna inwestycja, mająca na celu znacząco podnieść jakość podróżowania na tej ważnej dla naszego województwa linii. Żeby jednak to móc uczynić, póki co i tam jeździmy jednym torem, gdyż kolejny został już praktycznie rozebrany, co, podobnie jak gdzie indziej, powoduje utrudnienia na linii S5 z Katowic do Żywca i Zwardonia.

Jakby było mało, to jadąc pociągiem linii S6 w kierunku Beskidów z linią nr 139 żegnamy się na p.o. Most Wisła za przystankiem Goczałkowice-Zdrój, by „obwodnicą” Czechowic-Dziedzic dotrzeć do p.o. Ochodza. Tam wjeżdżamy na linię nr 93, czyli szlak łączący wspomniane Czechowice-Dziedzice z Zebrzydowicami. Również i tam jedziemy jednym torem (tym w kierunku Katowic), bo na tym fragmencie szlaku, oznaczonego według nomenklatury zarządcy jako LK 150, również trwa naprawa infrastruktury.

Sumując, są to prace, które muszą się odbyć, by poprawić warunki jazdy na tym ważnym szlaku, więc nie pozostaje nam nic innego jak uzbroić się w cierpliwość i czekać na ich zakończenie. Najbardziej ciekawi nas, jak realizacja tych wszystkich remontów wpłynie na poprawę warunków jazdy i, co najważniejsze, na przyspieszenie podróży na odcinku z Żywca do Katowic.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *