Nowe Urbino w Raciborzu

Fot. Solaris Bus & Coach/Nowe Urbino 18

Na ulice Raciborza i okolic wyjechały cztery nowoczesne autobusy Solaris. Można by sądzić, że właścicielem nowych pojazdów jest przedsiębiorstwo zajmujące się komunikacją miejską w Raciborzu. Nic bardziej mylnego. Nowe autobusy będą wozić pracowników przedsiębiorstwa Eko-Okna.


 

 

 

Fot. Eko-okna S.A.

Eko-Okna S.A. to międzynarodowy producent stolarki okiennej i drzwiowej. Jest to jeden z największych o ile nie największy pracodawca w powiecie raciborskim. Dwa duże zakłady zlokalizowane są w Kornicach w gminie Pietrowice Wielkie, gdzie dziennie do pracy dojeżdża przeszło 3370 pracowników. Firma od dłuższego czasu prowadzi własne przewozy autobusowe dla pracowników, które mają ułatwić im dotarcie do pracy. Niedawno przedsiębiorstwo z Kornic zakupiło 4 nowoczesne autobusy Solaris (dwa z nich to Solaris Urbino 18, a dwa to autobusy Solaris Inter Urbino 12) i uruchomiło nowe linie, zwiększając tym samym komfort podróży swoim pracownikom.

 

Fot. Solaris Bus & Coach/InterUrbino 12

Pasażerowie raciborskiej komunikacji miejskiej mogą jedynie pozazdrościć inwestycji. Przedsiębiorstwo Komunalne z Raciborza ostatni raz przeprowadziło inwestycję w tabor 7 lat temu. Zakupiło wtedy 18 nowych pojazdów marki SOR. Czy 7 lat w inwestycjach to dużo czy mało? Tego nie wiemy, ale żal trochę, że nowe Solarisy nie pojadą jako liniowe autobusy. Jak powinien funkcjonować transport publiczny w powiecie raciborskim to temat na osobny artykuł. My tej analizy podejmiemy się w najbliższym czasie.

Fot. PK Racibórz / Perspektywa finansowa UE kiedyś się skończy .. co wtedy?

2 komentarze

  1. Przyjrzyjcie się komunikacji w całym regionie rybnickim,żeby pokazać do czego prowadzi brak integracji.
    U nas każde miasto ma na to swój pomysł i co gorsze realizuje to.

  2. A czy jako mieszkańcy stanowczo domagamy się integracji taryfowej różnych przewoźników? Przeważnie nie. Żądamy nowych dróg, nowych parkingów, dopłat do wymiany kotłów, a także imprez w stylu igrzysk. I samorząd to zapewnia. A komunikacja miejska? To tylko zbędny dodatek do całości… ZTZ Rybnik trzeba pochwalić za znaczące obniżki taryf w tym roku. Spadek ceny biletu miesięcznego z 90 na 70 zł to jednak zmiana na plus podobna jak bilety liniowe KŚ. W pewnym momencie chyba doszło do przewoźników, że ich taryfy są po prostu za drogie.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *