Będzie lepsza jakość w Cieszynie

Termin ukończenia budowy zintegrowanego centrum przesiadkowego w Cieszynie, czyli 30 listopada nie jest zagrożony. Owszem, dokonaliśmy kilku zmian w projekcie inwestycji już podczas jej trwania, ale wszystkie były dokładnie konsultowane i akceptowane przez cieszyński magistrat – mówi Grzegorz Cymorek, koordynator projektu budowy cieszyńskiego węzła z ramienia firmy Instal Cymorek


Kilkanaście tygodni minęło od ostatniej naszej wizyty na budowie centrum przesiadkowego w Cieszynie i trzeba przyznać, że powoli kształtuje się zarys tego, jak będzie wyglądało to miejsce po ukończeniu prac. Wiadomo także, że zrealizowana jest zdecydowana większość prac związanych z montażem instalacji pod terenem obiektu, co zawsze jest jednym z trudniejszych etapów inwestycji. Dostrzegalny jest również zarys układu przyszłej części autobusowej oraz kolumny pod przyszłe zadaszenie, które pozwoli przejść podróżnym „suchą stopą” od starego, zabytkowego budynku dworca kolejowego do peronów, z których odjeżdżać będą autobusy.

Co ciekawe, jak się dowiedzieliśmy, w projekcie inwestycji w porównaniu do jego pierwotnej wersji, nastąpiły zmiany, mające jeszcze podnieść jakość obsługi pasażerów. Nie będzie, jak zakładano, krawężników i kostek betonowych. Zamiast nich ciągi piesze i krawężniki przy peronach zostaną wyłożone materiałami z granitu, które choć droższe, to są znacznie wytrzymalsze od planowanej „wersji” betonowej. I znacznie lepiej się prezentują.

Tak to wygląda na dzisiaj, a my jesteśmy umówieni na ponowną wizytę na budowie centrum pod koniec wakacji.

Ten pokaz slajdów wymaga włączonego JavaScript.

 

One comment

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *