Będzie lepsza jakość w Cieszynie

Termin ukończenia budowy zintegrowanego centrum przesiadkowego w Cieszynie, czyli 30 listopada nie jest zagrożony. Owszem, dokonaliśmy kilku zmian w projekcie inwestycji już podczas jej trwania, ale wszystkie były dokładnie konsultowane i akceptowane przez cieszyński magistrat – mówi Grzegorz Cymorek, koordynator projektu budowy cieszyńskiego węzła z ramienia firmy Instal Cymorek


Kilkanaście tygodni minęło od ostatniej naszej wizyty na budowie centrum przesiadkowego w Cieszynie i trzeba przyznać, że powoli kształtuje się zarys tego, jak będzie wyglądało to miejsce po ukończeniu prac. Wiadomo także, że zrealizowana jest zdecydowana większość prac związanych z montażem instalacji pod terenem obiektu, co zawsze jest jednym z trudniejszych etapów inwestycji. Dostrzegalny jest również zarys układu przyszłej części autobusowej oraz kolumny pod przyszłe zadaszenie, które pozwoli przejść podróżnym „suchą stopą” od starego, zabytkowego budynku dworca kolejowego do peronów, z których odjeżdżać będą autobusy.

Co ciekawe, jak się dowiedzieliśmy, w projekcie inwestycji w porównaniu do jego pierwotnej wersji, nastąpiły zmiany, mające jeszcze podnieść jakość obsługi pasażerów. Nie będzie, jak zakładano, krawężników i kostek betonowych. Zamiast nich ciągi piesze i krawężniki przy peronach zostaną wyłożone materiałami z granitu, które choć droższe, to są znacznie wytrzymalsze od planowanej „wersji” betonowej. I znacznie lepiej się prezentują.

Tak to wygląda na dzisiaj, a my jesteśmy umówieni na ponowną wizytę na budowie centrum pod koniec wakacji.

Ten pokaz slajdów wymaga włączonego JavaScript.

 

One comment

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *