Propozycje tramwajów dla TŚ #1

Niebawem spółka Tramwaje Śląskie rozpocznie planowane wielkie inwestycje w infrastrukturę i tabor. Zanim jeszcze zostanie ogłoszony przetarg na nowe tramwaje, to chcielibyśmy przybliżyć ofertę producentów, którzy naszym zdaniem mogą wystartować w konkursie. Co nowego może pokazać się w niedługiej przyszłości na śląskich torach?


Inwestycje taborowe Tramwajów Śląskich może być łakomym kąskiem dla producentów taboru szynowego, dlatego też każdy z nich będzie chciał zawalczyć o zamówienie dla Śląska. Według naszych informacji przetarg może zostać podzielony na co najmniej trzy zadania, więc nie jest powiedziane, że całe zamówienie zdobędzie jeden producent.

Dzisiaj chcielibyśmy przedstawić profil firmy Stadler i Solaris, które od tego roku działają w spółce joint venture w zakresie produkcji tramwajów. Wspólnie spółka posiada szeroką ofertę lekkich pojazdów szynowych, bo liczy sobie aż 6 pozycji.
Stadler:

  • TANGO – tramwaj z szerokim zakresem konfiguracji. Tango możne służyć jako tradycyjny tramwaj albo jako pociąg międzymiastowy z maksymalną prędkością do 100 km/h.
  • METELITSA – dostępny jako pojazd jednokierunkowy lub dwukierunkowy. W 100% niskopodłogowy.
  • VARIOBAHN – W pełni niskopodłogowy pojazd składający się od trzech do nawet siedmiu wagonów. Variobahn dla klienta Bybanen wygrał nagrodę Red Dot Design Award w 2011 roku.
  • TRAMLINK – tramwaj może składać się z maksymalnie siedmiu wagonów. Jego konstrukcja pozwala na dostosowanie jednostki do torów o szerokości 900, 1000 lub 1435 mm.
  • CITYLINK modularna i niskopodłogowa rodzina pojazdów lekkich, specjalnie zaprojektowana w celu zapewnienia bezpiecznej i komfortowej jazdy w środowisku miejskim.

SOLARIS:

  • TRAMINO – Stworzony przez zespół doświadczonych specjalistów wieloprzegubowy Tramino jest pierwszym modelem tramwaju marki Solaris. Jego konstrukcja pozwala na szeroki zakres konfiguracji. Jego niezawodność potwierdza poznański przewoźnik, który był pierwszym użytkownikiem tych jednostek.

 

Ten pokaz slajdów wymaga włączonego JavaScript.

2 komentarze

  1. Solaris Tramino jest super. Jechałem w Poznaniu i powiem szczerze, że chciałbym żeby te pojazdy zawitały do nas i kursowały na liniach 6,7,15,16,20. Liczę też że w końcu niskopodłogowe tramwaje w końcu trafią na Zagłebiowskie tory. Narazie tylko 21 póki co jeździ na Moderusach

    1. Napewno w końcu trafią, po to raczej modernizują kolejne torowiska, problem jest tylko taki że nasycenie przestarzałym taborem w TŚ jest ogromne i na wymianę wszystkich tramwajów na nowe, potrzebne będą ogromne środki. Martwi mnie jedak podejście TŚ do wyboru tramwajów.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *