Stadler chciałby dostarczyć kolejne pociągi dla PKP Intercity

Po tym jak PKP Intercity ogłosiło brak zainteresowania zamówieniem kolejnych pociągów PESA Dart, spółka wyraziła zainteresowanie zakupem nowych EZT-ów, otwierający tym samym furtkę dla innych producentów taboru kolejowego, którzy chcą swoje pojazdy zaoferować w nadchodzącym przetargu.


Spółka PKP Intercity niedawno ogłosiła ogromne inwestycje w tabor, więc chęć zakupu elektrycznych zespołów trakcyjnych wywołuje wielkie zainteresowanie wśród producentów taboru kolejowego. Również Stadler z wielkim entuzjazmem zapatruje się na plany zapowiadane przez naszego narodowego przewoźnika.

– Zapowiadane zakupy kolejnych nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych przez PKP Intercity to dobra wiadomość. Widać, że spółka stawia na efektywność. Gdy spojrzymy chociażby na koszty LCC, np. zużycie energii, to ten rodzaj składów jest o wiele bardziej efektywny ekonomicznie dla przewoźnika niż składy tradycyjne zestawiane z lokomotywy i wagonów. Z punktu widzenia pasażerów ezt mają także wiele zalet – bezstopniowe przejścia, przestronne, wielofunkcyjne przedziały przystosowane do przewożenia rowerów i wózków oraz udogodnienia dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. – powiedział Stanisław Skalski, członek zarządu Stadler Polska odpowiedzialny za sprzedaż.

W grudniu 2015 roku Stadler Polska po raz pierwszy dostarczył PKP Intercity swoje pojazdy. Było to 20 nowoczesnych, elektrycznych zespołów trakcyjnych typu FLIRT, które aktualnie cieszą się najwyższą niezawodnością u przewoźnika.

– Cały czas pracujemy nad rozwojem naszych produktów, by jeszcze lepiej odpowiadały potrzebom przewoźników i pasażerów. Obecnie możemy zaproponować najnowszą generację pojazdu FLIRT, z bogatszym wyposażeniem, dodatkowymi nowinkami technicznymi i prędkością nawet do 200 km/h. W maju tego roku Stadler zaprezentował swój najnowszy pojazd – EC250 / Giruno – niskopodłogowy elektryczny zespół trakcyjny poruszający się z prędkością do 250 km/h, który także może być ciekawą alternatywą dla PKP Intercity – dodaje Stanisław Skalski.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *