Dworzec w Raciborzu czeka na plany

W tym roku miała rozpocząć się długo oczekiwany przebudowa dworca kolejowego w Raciborzu, który od 20 lat domagał się remontu po tym jak w 1997 został zalany podczas wielkiej powodzi. Zapytaliśmy w PKP Polskich Liniach Kolejowych S.A. w Raciborzu co jest tego powodem.


Ponad rok temu odbyły się pierwsze, i jak dotąd ostatnie konsultacje społeczne dotyczące przebudowy raciborskiego dworca kolejowego. Na spotkaniu przedstawiono nam wszystkie koncepcje przebudowy i która prawdopodobnie zostanie zrealizowana. W zeszłym miesiącu delegacja z Urzędu Miasta w Raciborzu miała wybrać się do Warszawy aby zapytać się PKP S.A. na jakim etapie znajduje się realizacja. Podróż do Warszawy na niewiele się jednak zdała.

Spotkanie nie przyniosło jednoznacznego zwrotu w sprawie, ponieważ przed podjęciem ostatecznej decyzji wymagane są ustalenia dotyczące wspólnej modernizacji torów i dworca kolejowego, pomiędzy PKP S.A. a PKP PLK S.A – poinformował nas magistrat.

Pierwszy peron i jego zadaszenie jest ściśle powiązane konstrukcyjnie z budynkiem dworca, więc ingerencja w jedno powoduje konieczność przeprowadzenia prac remontowych na drugim. Zarządcą infrastruktury kolejowej jaką są perony i torowisko są PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Aby rozpocząć prace remontowe na dworcu, konieczny jest projekt przebudowy peronów. To jeden z głównych powodów przedłużającego się planu inwestycyjnego. Jednak po tym jak usłyszeliśmy na jaką skalę przebudowana z tego powodu będzie infrastruktura kolejowa, to jesteśmy pełni optymizmu i jeszcze z większymi wypiekami na twarzy czekamy na całość realizacji.

Aktualnie trwa studium wykonalności na przebudowę infrastruktury od mostu kolejowego na rzece Odra do przejazdu kolejowo-drogowego przy ulicy Łąkowej. Pierwszy peron dworca jest ściśle powiązany konstrukcyjnie z budynkiem dworca, więc prace przy przebudowie dworca muszą być przeprowadzone razem z remontem peronów i torowiska. Przebudową infrastruktury torowej objęty będzie ponad 1,5 km odcinek linii kolejowej nr 151. Poprawiona zostanie geometria i łuki torów kosztem węższego peronu nr 2, zmniejszonej skrajni i toru nr 3 (LK177).

2 komentarze

  1. No super wiadomość w tej beznadziei dworcowej naszego województwa ale jeśli remont dworca jest komplementarny z remontem peronu I to działa to w obydwie strony. Czyli jeśli będzie remont peronu 1 to powinien być też remont dworca? Dobrze rozumuję? Racibórz jest chyba jedynym miastem na świecie które na remont dworca po powodzi będzie musiało czekać ponad 20 lat. Nigdzie tak się poszkodowanego miasta przez powódź nie traktuje. Nawet w Rumunii dworce były remontowane po dużej powodzi jaka tam miała miejsce kilka lat po naszej.

  2. I to jest to podzielenie jednego przedsiębiorstwa na kilka spółek … dziel i rządź …
    Państwowe każą prywatyzować i rozdzielać,a tymczasem komercyjne spółki się scala i monocentralizuje – czysta Orwelowska nowomowa.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *