ZUE z kontraktem na przebudowę LK 146

Fot. Powiatklobucki11, CC BY-SA 3.0

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały z firmą ZUE S.A. umowę na zaprojektowanie i wykonanie robót w ramach unijnego projektu „Prace na linii kolejowej nr 146 na odcinku Wyczerpy – Chorzew Siemkowice”. Projekt o wartości ponad 200 mln złotych brutto, pozwoli na przywrócenie prędkości konstrukcyjnej linii – 100 km/h.


Przedmiotem zamówienia jest modernizacja linii kolejowej nr 146 na odcinku Wyczerpy – Chorzew Siemkowice, która obejmuje m.in. wykonanie robót konstrukcyjnych, inżynieryjnych, budowlanych, torowych, elektrycznych, teletechnicznych i geologicznych oraz przygotowanie dokumentacji projektowej i powykonawczej przebudowy.

W ramach prac wymieniona zostanie nawierzchnia torowa wraz z elementami sieci trakcyjnej. Nowe rozjazdy, wyposażone w urządzenia elektrycznego ogrzewania, zapewnią sprawny przejazd pociągów w zimie. Wyremontowane i przebudowane zostaną łącznie 44 obiekty inżynieryjne: 4 wiadukty, 5 mostów i 35 przepustów. Modernizacja istniejących przejazdów kolejowo – drogowych oraz podwyższenie ich kategorii wpłynie na większy poziom bezpieczeństwa.

Modernizacja odcinka Wyczerpy – Chorzew Siemkowice, o łącznej długości 47 kilometrów, przyczyni się do przyspieszenia transportu towarów koleją pomiędzy województwem śląskim i łódzkim. Zlikwidowane zostaną dotychczasowe ograniczenia prędkości oraz przywrócone odpowiednie parametry techniczne torów i obiektów inżynieryjnych.

Wśród dobrych wiadomości, jest jedna bardzo zła. W związku z brakiem zainteresowania ze strony Urzędów Marszałkowskich województw łódzkiego i śląskiego uruchomieniem regularnych połączeń pasażerskich, PKP PLK S.A. ze względów bezpieczeństwa podjęło decyzję o likwidacji infrastruktury pasażerskiej.

Termin realizacji zadania to 28 miesięcy od daty rozpoczęcia prac. Inwestycja pozwoli na przywrócenie prędkości konstrukcyjnej, która wynosi 100 km/h. Wartość zawartej umowy wynosi 214,7 mln złotych brutto.

3 komentarze

  1. Stwierdzenie: „W związku z brakiem zainteresowania ze strony Urzędów Marszałkowskich województw łódzkiego i śląskiego uruchomieniem regularnych połączeń pasażerskich, PKP PLK S.A. ze względów bezpieczeństwa podjęło decyzję o likwidacji infrastruktury pasażerskiej.” potwierdza, że w Polsce mimo, że jest w UE tak naprawdę nie ma komu walczyć o rozwój regionalnej komunikacji. Na kolei po podziale na n spółek dochodzi do tego, ze często antyreklamą tego transportu są działania tych spółek.

  2. Zastanówcie się co robicie Marszałkowie. Patrzcie na ludzi, którzy tam mieszkają, a nie na siebie. Na linii kolejowej 142 będą remontowane perony. Linia 146 też ma potencjał żeby puścić na nią pociągi. Tam ludzie nie mają czym dojechać do pracy i szkoły. Moim zdaniem ZUE powinno wyremontować perony i doprowadzić je do wysokiego standardu.

  3. To nie Marszałkowie remontują linię i to nie oni podjęli tą głupią decyzję o zlikwidowaniu peronów. To jacyś idioci w PLK nie rozumieją, że taka linia dziś może nie jest potrzebna dla ruchu pasażerskiego, ale za kilka lat może być. Wtedy znów za wielkie miliony będzie wykonywana infrastruktura pasażerska. Taki sam problem jest na węglówce gdzie też znikną perony mimo, że pani Szydło kiedy była przed wyborami w Kłobucku obiecała, a raczej kłamała, że pojadą tam pociągi pasażerskie, a teraz „dobra zmiana” likwiduje perony. Będzie potem argument, że nie można przywrócić ruchu pasażerskiego bo nie ma infrastruktury.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *