10 lat Stadlera w Polsce

Wczoraj, 2 czerwca Stadler świętował swoje 10-lecie obecności w Polsce. Pociągi FLIRT były pierwszymi tak nowoczesnym pojazdami w Polsce, które jako pierwsze woził pasażerów w województwie mazowieckim i śląskim.


W czerwcu 2006 roku Stadler otrzymał pierwsze zlecenie z Polski na dostawę 14 pociągów FLIRT (10 dla Mazowsza oraz 4 dla Śląska), zaś rok później na terenie wydzierżawionej od PKP hali montażowej w Siedlcach, swoją działalność rozpoczął zakład produkcyjny Stadler Polska, który obecnie zatrudnia około 700 wykwalifikowanych pracowników i jest jednym z największych pracodawców w Siedlcach.

Od początku swojej obecności w Polsce spółka inwestuje w rozwój zakładu. Wartość inwestycji wynosi ponad 120 milionów złotych. W ramach bieżącej inwestycji o wartości 40 mln złotych powiększona została powierzchnia produkcyjna. Powstaje także nowy budynek biurowy, którego budowa zostanie zakończona w tym roku.

Stadler nawiązał kilka miesięcy temu bliską współpracę z firmą Solaris. Solaris Bus & Coach i Stadler powołują spółkę joint venture pod nazwą Solaris Tram Sp. z o.o., która poprowadzi w Środzie Wielkopolskiej wspólny zakład, w którym będą produkowane i lakierowane pudła tramwajów. Solaris Tram i Stadler Polska już uczestniczą w przetargach na polskim i europejskimi rynku jako konsorcjum, którego liderem będzie Stadler. Oznacza to umocnienie pozycji rynkowej obu firm. Kooperacja została zainicjowana złożeniem wspólnych ofert w przetargach na dostawę tramwajów dla Krakowa, Poznania i Łodzi.

Do końca marca 2017 wyprodukowano w Siedlcach łącznie 353 pociągi, które obsługują rynek polski, niemiecki, włoski, holenderski, węgierski, czeski i białoruski. Po polskich torach jeżdżą 54 nowoczesne pociągi FLIRT (10 – Koleje Mazowieckie, 4 – Koleje Śląskie, 20 – Łódzka Kolej Aglomeracyjna, 20 – PKP Intercity).

Ten pokaz slajdów wymaga włączonego JavaScript.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *