Oferty na LK 150 i 693 powyżej budżetu

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. otworzyły koperty w przetargu na wykonanie rewitalizacji linii kolejowych nr 150 oraz 693 na odcinku podg Ochodza – podg Bronów w ramach projektu inwestycyjnego prowadzonego pod nazwą: „Udrożnienie podstawowych ciągów wywozowych z Górnego Śląska”. Wpłynęły trzy oferty i wszystkie przekraczają założony przez zarządcę infrastruktury budżet.


Linie kolejowe nr 150 Most Wisła – Chybie oraz nr 693 podg Zabrzeg – podg Bronów, na odcinku przewidzianym do rewitalizacji są liniami pierwszorzędnymi, jednotorowymi, zelektryfikowanymi. Po zakończeniu inwestycji przywrócona zostanie prędkość konstrukcyjna: dla LK 150 to 80 km/h, a dla LK 693 – 60 km/h.

W ramach prac zaplanowanę wymianę nawierzchni kolejowej, prowadzoną technologią zmechanizowaną wymiany szyn i podkładów za pomocą pociągu do wymiany torów. Zamówienie przewiduje wymianę nawierzchni wraz z uzupełnieniem tłucznia, oczyszczenie mechaniczne podsypki, podbijanie torów i rozjazdów, regulację położenia torów, wymianę rozjazdów na nowe w torach szlakowych oraz głównych zasadniczych w technologii blokowej. Przewidziana jest m.in. renowacja podłoża, profilowanie ław torowiska, prace przy odwodnieniu i przepustach.

W przetargu zgłosiły się trzy firmy. Każda z nich zaoferowała cenę, która przekracza przygotowany budżet zamawiającego w wysokości 16,7 mln zł brutto. Najtańszą z ofert złożyło KZN Rail za 19,23 mln zł. Swoje propozycje złożyli również Przedsiębiorstwo Remontowo Budowlane „TOR” za 19,4 mln zł brutto oraz konsorcjum Torkol i Mar-Bud z ceną 20,53 mln zł brutto.

Wykonawcy zadeklarowali wykonanie zamówienia do 30 listopada 2017 roku oraz udzielenie gwarancji na prace na okres 72 miesięcy.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *