Oferty na LK 150 i 693 powyżej budżetu

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. otworzyły koperty w przetargu na wykonanie rewitalizacji linii kolejowych nr 150 oraz 693 na odcinku podg Ochodza – podg Bronów w ramach projektu inwestycyjnego prowadzonego pod nazwą: „Udrożnienie podstawowych ciągów wywozowych z Górnego Śląska”. Wpłynęły trzy oferty i wszystkie przekraczają założony przez zarządcę infrastruktury budżet.


Linie kolejowe nr 150 Most Wisła – Chybie oraz nr 693 podg Zabrzeg – podg Bronów, na odcinku przewidzianym do rewitalizacji są liniami pierwszorzędnymi, jednotorowymi, zelektryfikowanymi. Po zakończeniu inwestycji przywrócona zostanie prędkość konstrukcyjna: dla LK 150 to 80 km/h, a dla LK 693 – 60 km/h.

W ramach prac zaplanowanę wymianę nawierzchni kolejowej, prowadzoną technologią zmechanizowaną wymiany szyn i podkładów za pomocą pociągu do wymiany torów. Zamówienie przewiduje wymianę nawierzchni wraz z uzupełnieniem tłucznia, oczyszczenie mechaniczne podsypki, podbijanie torów i rozjazdów, regulację położenia torów, wymianę rozjazdów na nowe w torach szlakowych oraz głównych zasadniczych w technologii blokowej. Przewidziana jest m.in. renowacja podłoża, profilowanie ław torowiska, prace przy odwodnieniu i przepustach.

W przetargu zgłosiły się trzy firmy. Każda z nich zaoferowała cenę, która przekracza przygotowany budżet zamawiającego w wysokości 16,7 mln zł brutto. Najtańszą z ofert złożyło KZN Rail za 19,23 mln zł. Swoje propozycje złożyli również Przedsiębiorstwo Remontowo Budowlane „TOR” za 19,4 mln zł brutto oraz konsorcjum Torkol i Mar-Bud z ceną 20,53 mln zł brutto.

Wykonawcy zadeklarowali wykonanie zamówienia do 30 listopada 2017 roku oraz udzielenie gwarancji na prace na okres 72 miesięcy.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *