Kto wykona prace w Olzie i Wodzisławiu Śląskim?

Fot. Artur Klimek

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. otworzyły koperty w przetargu na rewitalizację torów głównych dodatkowych linii kolejowej nr 158 na stacji Olza (tory nr 2 i 4) oraz stacji Wodzisław Śląski (tory nr 4 i 6) wraz z robotami towarzyszącymi, w ramach programu pn.: „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej”.


W ramach inwestycji, zaplanowano kompleksową wymianę istniejącej nawierzchni wraz z oczyszczeniem i uzupełnieniem dla toru nr 2 i 4 na stacji Olza oraz dla toru nr 4 i 6 na stacji Wodzisław Śląski. Wykonane prace mają pozwolić na uzyskanie prędkości 40 km/h dla nacisków 221 kN/oś.

Zarządca infrastruktury na sfinansowanie zadania chce przeznaczyć 9,594 mln zł brutto. Do przetargu stanęło dziewięciu chętnych:

  • KNZ Rail – 7,19 mln zł brutto,
  • Justmar Turczyński Marcin – 7,86 mln zł,
  • Eko-Profil – 8,11 mln zł,
  • Przedsiębiorstwo Remontowo Budowlane Tor – 8,19 mln zł,
  • Infra Silesia – 8,24 mln zł,
  • Domost – 8,26 mln zł,
  • Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Komunikacyjnej „Dolkom” – 8,56 mln zł,
  • Konsorcjum firm Przedsiębiorstwo El-in oraz Torkol – 9,41 mln zł.

Jak widać wszystkie oferty mieszczą się w budżecie. Firmy zaproponowały 72 miesiące gwarancji, więc po raz kolejny o tym, kto wykonace prace zlecone przez PKP PLK S.A. zadecyduje najprawdopodobniej wyłącznie cena.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *