Wodociągi chcą sprzedać pociągi

Czy znajdą się chętni?

Górnośląskie Przedsiębiorstwo Wodociągów Spółka Akcyjna, z siedzibą w Katowicach ogłosiło przetarg ustny w drodze publicznej licytacji na: spalinowy zespół trakcyjny 2-członowy typu DH2 SN83-003, spalinowy zespół 3-członowy VT-614 SN84-001 oraz spalinowy zespół 3-członowy VT-614 SN84-002.


Wszystkie pojazdy należały do Sigma Tabor, spółki która została postawiona w stan upadłości. Do Polski zostały sprowadzone z Niemiec i Holandii, a następnie poddane modernizacji, dzięki której mogły zostać wprowadzone do eksploatacji w Polsce. Od grudnia 2012 roku pociągi (SN83) woziły pasażerów Kolei Śląskich i mimo wielu swoich niedoskonałości, były magnesem na pasażerów, przede wszystkim na mniej uczęszczanych liniach.

Wysokość ceny wywoławczej to 4,226 mln złotych netto. Czy znajdzie się jakiś chętny na spalinowe pociągi, którymi dysponuje Górnośląskie Przedsiębiorstwo Wodociągowe? Przekonamy się o tym nie wcześniej niż 4 maja 2017 roku.

Warto w tym miejscu wspomnieć, że pociągi VT-614, oznaczone jako SN84 nie uzyskały dopuszczenia do ruchu wydawanego przez Urząd Transportu Kolejowego i ostatecznie nie zostały odebrane przez władze Kolei Śląskich. Co więcej, SN84, jak i SN83 od kilkunastu miesięcy stoją na bocznicy, co sprawia, że przed powrotem do regularnych kursów z pasażerami będą potrzebować gruntownego remontu, a przede wszystkim stosownego dopuszczenia (SN84).

 

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *