Małżeństwo z rozsądku

Koleje Śląskie wybrały najkorzystniejszą ofertę w pierwszej części przetargu nieograniczonego pn.: Dzierżawa elektrycznych zespołów trakcyjnych wraz z świadczeniem usługi utrzymania dla Kolei Śląskich Sp. z o.o. Lukę w potencjalnych  brakach taborowych KŚ uzupełnią składy od Przewozów Regionalnych.


Śląski przewoźnik poinformował dzisiaj o rozstrzygnięciu i wyborze najkorzystniejszej oferty w pierwszej części dotyczącej dzierżawy siedmiu elektrycznych zespołów trakcyjnych z prawem opcji poszerzenia zamówienia o kolejne 7 jednostek. Przewozy Regionalne były jedynym oferentem, który wystartował w tej części przetargu. O części drugiej w przetargu, która została unieważniona, pisaliśmy TUTAJ.

W pierwszej części przetargu, Przewozy Regionalne zaoferowały 13,233 mln zł za zamówienie gwarantowane oraz 13,233 mln zł za zamówienie w ramach prawa opcji. Kwota złożona przez PR przekroczyła budżet, który Koleje Śląskie przeznaczyły na ten cel, jednak spółka była przygotowana na wypadek takiej sytuacji. Koleje Śląskie podjęły decyzję o zmianie kwoty sfinansowania zamówienia i zwiększyły ją do kwoty najkorzystniejszej oferty, przez co propozycja Przewozów Regionalnych została zaakceptowana przez śląskiego przewoźnika.

Pojazdy pozyskane w przetargu wypełnią lukę między kończącą się w tym roku umową na dzierżawę EZT-ów z Przewozów Regionalnych a dostarczeniem przez Pesę nowych jednostek zamówionych w zeszłym roku w drodze przetargu.

4 komentarze

  1. ,,W oczekiwaniu na prototypy z Pesy” Tylko skonczy sie gwarancja…
    Współpraca z PR trzeba bedzie odnowić 😉

      1. Uważam, że jeszcze długo będą w eksploatacji i nie nazwałbym tych pociągów złomem.
        Jechałem ostatnio kilka razy z Bielska-Białej do Krakowa pociążkami PR-ów po P4 – nowe malowanie- i są nie tylko w środku bardzo ładne – wszystko wymienione na nowe – ale jeszcze do tego jadą dużo bardziej „miękko” po torach. Moim zdaniem są bardzo fajne 🙂

  2. Elfy narazie nie zastąpią EN57
    EN57 to są narazie jedyne jednostki KS które mogą przez Polsko-Czeską granice do Bohumina wjeżdżać

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *