Koleje Śląskie potwierdzają chęć „przesunięcia” Bytomia Północnego

Aby ułatwić dostęp do kolei, Koleje Śląskie wystąpiły z pomysłem, by przystanek Bytom Północny znajdował się bliżej dużych osiedli i przystanków autobusowych. Niejako przy okazji – wnioskowano także o poprawę dojścia do stacji Radzionków Rojca.  Spotkanie w tej sprawie, o czym informowaliśmy, odbyło się w ubiegłym tygodniu w siedzibie KŚ.


Obecna lokalizacja przystanku Bytom Północny to pozostałość po dawnej topografii miasta. Niegdyś był on atrakcyjny ze względu na pobliską kopalnię. Dzisiaj jednak korzysta z niego niewiele osób. Stacja jest oddalona od terenów mieszkalnych, nie zachęca również stan dróg prowadzących do peronów.

Podczas spotkania zaproponowaliśmy trzy nowe lokalizacje dla przystanku Bytom Północny. Drogi dojścia pod „nowy adres” oraz liczbę mieszkań, z których można dojść do lokalizacji w określonym czasie, osobiście sprawdzali nasi pracownicy. Z największą aprobatą ze strony zarządcy infrastruktury spotkał się pomysł przesunięcia stacji w pobliże ul. Strzelców Bytomskich – tłumaczy Michał Wawrzaszek, rzecznik prasowy spółki Koleje Śląskie.

Dzięki temu przystanek znalazłby się bliżej dużych osiedli. Podróżni mieliby też większe możliwości przesiadki na autobus czy tramwaj. Dodatkowym plusem zmian może być także bliskość centrum handlowego M1. Jednocześnie nowa lokalizacja pozwoliłaby zachować dobrą komunikację z tworzoną na terenie pokopalnianym pobliską strefą ekonomiczną.

Drugą kwestią poruszoną w ramach spotkania było zapewnienie lepszej dostępności przystanku Radzionków Rojca. Koleje Śląskie zasugerowały przybyłym gościom m.in. przesunięcie przystanku lub wytyczenie nowych dróg dojścia na perony. Wszystko oczywiście po to, by skrócić i ułatwić mieszkańcom dotarcie do pociągu.

Ostateczna decyzja co do wdrożenia w życie zaproponowanych zmian należy do PKP PLK S.A. oraz władz miast.

Mamy nadzieję, że będzie ona pozytywna. Jest to bowiem zmiana, na której wszyscy mogą zyskać. Koleje Śląskie mają szansę zdobyć nowych pasażerów, a miasta zyskają lepszą komunikację. Dzięki temu może też zmniejszyć się ruch samochodowy na ulicach Bytomia i Radzionkowa, a podnieść jakość życia – wyjaśnia Michał Wawrzaszek.

Za sprawą łatwiejszych przesiadek na komunikację miejską byłby to również dobry krok w kierunku integracji transportu publicznego.

5 komentarzy

  1. jedynym sensownym miejscem dla przesunięcia stacji Będzin, jest przesunięcie go około 400 m w kierunku przystanku Będzin Miasto i wybudowanie nowych peronów na wysokości pętli KZK GOP. Idealne miejsce do zrobienia porządnego węzła przesiadkowego.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *