Przetarg na P4 dla zmodernizowanych EN57 i EN71

Koleje Śląskie ogłosiły przetarg na wykonanie usługi naprawy czwartego poziomu utrzymania dla pięciu elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57AKŚ oraz dwóch elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN71AKŚ wraz z dostosowaniem systemów do obowiązujących przepisów prawa.


Zmodernizowane jednostki EN57 i EN71 zostały wyprodukowane przez Pafawag jeszcze w ubiegłym stuleciu. Do obecnego, podwyższonego standardu pociągi doprowadził NEWAG S.A. W sumie, w swoim parku taborowym Koleje Śląskie posiadają 7 jednostek EN57AKŚ i 2 jednostki EN71AKŚ.

Dość istotną z punktu widzenia pasażerów Kolei Śląskich informacją jest, harmonogram przekazywania pojazdów do wykonania usług naprawy czwartego poziomu utrzymania zmodernizowanych EN57 i EN71 prezentuje się następująco:

  • pojazd nr 1 serii EN71AKŚ – data przekazania: nie wcześniej niż 01.07.2017 r., jednak nie później niż 05.07.2017 r.,
  • pojazd nr 2 serii EN71AKŚ – data przekazania: nie wcześniej niż 01.08.2017 r., jednak nie później niż 05.08.2017 r.,
  • pojazd nr 1 serii EN57AKŚ – data przekazania: nie wcześniej niż 01.10.2017 r., jednak nie później niż 05.10.2017 r.,
  • pojazd nr 2 serii EN57AKŚ – data przekazania: nie wcześniej niż 01.12.2017 r., jednak nie później niż 05.12.2017 r.,
  • pojazd nr 3 serii EN57AKŚ – data przekazania: nie wcześniej niż 01.02.2018 r., jednak nie później niż 05.02.2018 r.,
  • pojazd nr 4 serii EN57AKŚ – data przekazania: nie wcześniej niż 01.03.2018 r., jednak nie później niż 05.03.2018 r.,
  • pojazd nr 5 serii EN57AKŚ – data przekazania: nie wcześniej niż 01.04.2018 r., jednak nie później niż 05.04.2018 r.

Koleje Śląskie zamierzają na ten cel przeznaczyć 16,7 mln złotych netto. Chętnych na wykonanie przeglądu czwartego poziomu utrzymania dla jednostek EN57AKŚ i EN71AKŚ poznamy 23 maja 2017 roku o godzinie 12:00

3 komentarze

  1. Wszystko na raz, naprawa 27Web teraz AKŚki. Przyjdzie czas, że naprawdę będzie trzeba pożyczyć kible bo nie będzie czym wozić. Śląskie niech lepiej poważnie się zastanowią jak zamierzają zapełnić lukę taborową bo Elfy 2 tak czy siak nie dadzą sobie rady. Tego taboru jest po prostu za mało, a jedna baza taborowa w Katowicach zupełnie nie da sobie rady, szczególnie że od nowego rozkładu ma przybyć pociągów np. na trasie Rybnik-Wodzisław Śląski. Stoi fajny tabor do wzięcia: ED74, EN81, 14WE. Cały czas powtarzam lepiej odkupić i wozić pasażerów EN57 niż odwoływać i wprowadzać ZKA co kompletnie odstrasza pasażerów.

  2. @Pasażer: W sumie słusznie. Tyle, że Edyty i pozostałe w większości też muszą zacząć od P4. Więc wydatek podobny. Poza tym mamy już 12 typów jednostek, co wynika z kupowania wszystkiego, co się rusza na początku działalności, więc niekoniecznie kolejne typy są nam potrzebne (koszty zabezpieczenia materiałów ekspl. i części zamiennych). Pochodną fali zakupów jest teraz także fala P4. Wydłużona dzierżawa EN57 powinna zabezpieczyć firmę przed brakiem taboru w czasie tych P4.

    Oczywiście zawsze komfortowo byłoby jeszcze coś dokupić, ale to tak czy inaczej kosztuje…

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *