Nasza komunikacja na 5? Według mieszkańców tak

W projekcie #siężyje prowadzonym przez serwis Otodom pod względem łatwości dojazdu do domu, pracy i szkoły, najlepiej wypadło nasze województw. Nie są to żadne urzędnicze obliczenia, a ankieta przeprowadzona wśród mieszkańców. Czy Śląskie jest liderem w dostępności do komunikacji miejskiej i infrastruktury, czy też to sprawa zadowolenia mieszkańców?


O rankingu pisaliśmy wczoraj w artykule SWEGO NIE ZNAMY?, a dzisiaj pora na analizę.

Jeśli chodzi o sieć dróg kołowych to nie mamy na co narzekać. Autostrady A1 i A4, Drogowa Trasa Średnicowa, drogi krajowe i liczne wojewódzkie są na dobrym poziomie. Jeśli chodzi o komunikację miejską (kolej, tramwaje, autobusy) to uważamy, że również jest na przyzwoitym poziomie. Oczywiście, nie każdy ma podobne zdanie i my to szanujemy, ale to ludzie sami ocenili i w większości byli zadowoleni z obecnego stanu rzeczy. Podkreślamy jeszcze raz. Przytoczone dane to nie liczby podane przez mających mniejsze lub większe pojęcie o materii rozpatrywanej sprawy urzędników, lecz bezpośrednie opinie nas samych, mieszkańców i pasażerów z tego regionu.

Śląskie w rankingu wypadło najlepiej, a to za sprawą zestawienia pierwszej dziesiątki największych miast w Polsce i miast od 50 do 300 tysięcy mieszkańców. Liderem  okazały się Katowice wyraźnie dystansując Warszawę czy Szczecin, znajdujące się kolejno na miejscu drugim i trzecim.

Największy triumfem możemy pochwalić się wśród miast liczących od 50 do 300 tysięcy mieszkańców. Liderem tej grupy okazały się Tychy, a w pierwszej 10 znalazły się aż 5 miast z województwa śląskiego. Mało tego. Analizując ranking dalej możemy zauważyć, że w pierwszej 30 znalazło się aż 12 miast z naszego regionu. To prawie połowa!

Powracając jeszcze do rankingu największych miast, porównując go z zestawieniem miast najbardziej zakorkowanych to stolica naszego regionu znajduje się daleko w tyle, ale w tej klasyfikacji to akurat bardzo dobrze! Miano najbardziej zakorkowanego miasta w Polsce przypadło stolicy województwa dolnośląskiego.

Może nie wszystko w województwie śląskim może się podobać, może sami często narzekamy, bo taka nasza cecha. Wciąż nie mamy idealnej oferty pt. jeden bilet na cały transport zbiorowy, perfekcyjnej komunikacji miejskiej czy dróg bez żadnej dziury. Jednak ten stan, szczególnie w materii komunikacji i infrastruktury organizowanej na poziomie gminy czy miasta, cały czas dąży do lepszego. Widać, akceptujemy i popieramy wybrany kierunek działań, co oczywiście nie uprawnia organizatorów transportu zbiorowego do spoczynku na laurach. To, że, naszym zdaniem, jeździmy coraz sprawniejszą komunikacją, nie oznacza, że nie chcemy eliminacji mankamentów, które są i na pewno jeszcze będą. Ale, generalnie, korzystajmy z transportu zbiorowego, bo niniejsze badanie pokazało, że zaczynamy akceptować jego atrakcyjność.

One comment

  1. Istotne stwierdzenie „zaczynamy akceptować jego atrakcyjność”. To dopiero początek drogi do miejsca w którym będzie można stwierdzić, że akceptujemy jego atrakcyjność i w pełni wykorzystujemy jego możliwości.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *