Nowa jakość zawita do Raciborza

W czasie długiego weekendu majowego, połączenie dalekobieżne pomiędzy Warszawą a Raciborzem przez Katowice, Gliwice i Kędzierzyn-Koźle, obsługiwane będzie nowoczesnym składem ED161 DART, produkcji bydgoskiej PESY. Przez kilka dni Racibórz otrzyma komfort i jakość IC, chociaż normalnie obsługiwany jest przez kategorię TLK.


– Pociąg numer 14110 relacji Warszawa Wschodnia – Racibórz w dniach 1 i 2 maja oraz skład 41110 relacji Racibórz – Warszawa Wschodnia w dniach 2 i 3 maja jest zaplanowany do obsługi jednostką ED161 – poinformowała nas Marta Ziemska z biura prasowego PKP Intercity.

Wygląda więc, że pociąg TLK Wysocki, jeżdżący zwykle na składzie wagonowym, przez pierwsze 3 dni maja pojedzie jako elektryczny zespół trakcyjny DART.

DART jest 8-członowym elektrycznym zespołem trakcyjnym, zaprojektowanym i przystosowanym do ruchu dalekobieżnego. Jego prędkość konstrukcyjna wynosi 200 km/h, zaś maksymalna prędkość eksploatacyjna to 160 km/h. Łącznie PKP Intercity dysponuje 20 sztukami pociągów DART, które oznaczono symbolem ED161. Pierwszy linowy kurs miał miejsce pod koniec 2015 roku na trasie Warszawa Zachodnia – Lublin. 

We wnętrzu pojazdu wydzielono przedziały pierwszej i drugiej klasy dla podróżnych, przedsionki, część barową i przedział dla obsługi. Skład wyposażony jest w toalety w systemie zamkniętym z przewijakami dla niemowląt. Ponadto posiada klimatyzację, gniazdka elektryczne dla podróżnych, monitoring oraz elektroniczny system informacji pasażerskiej. DART jest w pełni dostosowany do podróżowania osób o obniżonej sprawności ruchowej.

ED161 DART pojawi się w Raciborzu:

  • 1 i 2 maja (poniedziałek i wtorek) jako pociąg nr 14110 Warszawa Wschodnia (14:39) – Racibórz (20:47),
  • 2 i 3 maja (wtorek i środa) jako pociąg  nr 41110 Racibórz (06:26) – Warszawa Wschodnia (12:30).

Czy jest to chwilowa zmiana na tej relacji czy PKP IC coś planuje? Tego nie wiemy, ale każda, nawet chwilowa zmiana cieszy.

3 komentarze

  1. Chwilowa zmiana. PKP IC szykuje się do majowego szczytu przewozowego, a co za tym idzie każdy wagon jest na miarę złota, że względu na wzmocnienia, a niestety wiekszość wagonów stoi w krzakach więc trzeba kombinować. Po za tym nie czarujmy się ale Wysocki nie ma zbyt dużego obłożenia.

  2. Na jednym z forów kolejowych pojawiają się przecieki z rozkładu jazdy na rok 2018. Wynika z nich, że w przyszłym roku z Wysockiego zastąpi IC Skarbek, obsługiwany Dartem. Ma to wszystko sens (wszak chodzi o wydłużenie już istniejącej trasy, więc nie powinno być wielkich problemów z CUPT; obsługa połączenia za pomocą EZT zaś skróci zmianę kierunku jazdy w Kędzierzynie), ale mimo wszystko lepiej wstrzymać się do jesieni.

    1. Ma to sens bo dartów kilka „przybędzie” w związku z chwilowym nie jeżdżeniem do Lublina

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *