Trzynastu chętnych na remont LK 139

Fot. PKP PLK S.A.

Pod koniec lutego, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na modernizację dwutorowego odcinka linii kolejowej nr 139 na odcinku Bielsko-Biała Lipnik – Wilkowice Bystra. Zadanie zostanie wykonanie w ramach projektu „Prace na linii kolejowej nr 139 na odcinku Czechowice Dziedzice – Bielsko-Biała – Zwardoń (granica państwa)”. Wczoraj, poznaliśmy chętnych wykonanie tej inwestycji.


Przypomnijmy, inwestycja obejmie przebudowę peronów na stacjach: Bielsko-Biała Leszczyny i Wilkowice Bystra oraz na przystankach osobowych: Bielsko-Biała Lipnik i Bielsko-Biała Mikuszowice. Perony będą podwyższone do 76 cm i wyposażone w elementy małej architektury – wiaty, ławki, gabloty informacyjne. Większy komfort i bezpieczeństwo podróżnym zapewni nowe oświetlenie peronów i dróg dojścia oraz czytelne oznakowanie stacji i przystanków osobowych.

Efektem wykonanych prac ma być uzyskanie prędkości pociągów pasażerskich nie mniejszej niż 130 km/h. Warto w tym miejscu nadmienić, że na odcinku Bielsko-Biała Lipnik – Wilkowice Bystra pociągi poruszają się obecnie z prędkością do 70 km/h.

W postępowaniu przetargu swoje oferty złożyli:

  1. OHL ŻS; OHL ZS Polska Sp. z o.o. – 78 477 936,00 zł brutto,
  2. Intop Warszawa Sp. z o.o.; Przedsiębiorstwo Remontowo-Budowlane TOR Sp. z o.o. – 81 176 002,03 zł brutto,
  3. Przedsiębiorstwo Naprawa i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie – 82 772 907,81 zł brutto,
  4. Mota-Engil Centra Europe S.A. – 84 181 796,43 zł brutto,
  5. Infrakol Sp. z o.o.; Kolejowe Zakłady Automatyki S.A.; Nowak-Mosty Sp. z o.o. – 84 710 405,04 zł brutto,
  6. ETF Polska Sp. z o.o.; ETF S.A.S; Banimex Sp. z o.o. – 85 441 472,76 zł brutto,
  7. Schweerbau GmbH & Co. KG; SBM Sp. z o.o. – 86 186 186,10 zł brutto,
  8. NDI S.A.; Constructiones y Promociones Balzola S.A.; Balzola Polska Sp. z o.o. – 87 729 241,52 zł brutto,
  9. Trakcja PRKiL S.A. – 89 654 700,00 zł brutto,
  10. Rubau Polska Sp. z o.o.; Construcciones Rubau S.A. Comercio; S.A. de Obras y Servicions – 89 773 707,42 zł brutto,
  11. Swietelsky Rail Polska Sp. z o.o.; Swietelsky Baugesellschaft – 90 623 940,00 zł brutto
  12. Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe Sp. z o.o.; Torkol Sp. z o.o. – 90 983 083,41 zł brutto,
  13. ZUE S.A. – 97 427 992,11 zł brutto.

Wszyscy oferenci zaproponowali 72-miesięczny okres gwarancji oraz termin wykonania zamówienia na 31 października 2018 roku. Wyjątkiem jest konsorcjum Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe Sp. z o.o.; Torkol Sp. z o.o., które termin realizacji inwestycji wyznaczyło na 1 listopada 2018 roku.

Dla przypomnienia, kryteria oceny ofert stanowią: cena – 70%, deklarowany termin zakończenia III etapu – 20%, okres gwarancji/rękojmi – 10%.

Warto odnotować, iż na realizację tego zamówienia PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. chcą przyznaczyć 73,8 mln złotych brutto. Wartość najtańszej oferty przekracza zatem budżet zamawiającego o prawie 5 mln złotych. Co na to zarządca infrastruktury? Przekonamy się w najbliższej przyszłości.

4 komentarze

  1. Zobaczymy jak będzie bo PLK zamierzały wydać 73,800 mln więc o ponad 4 mln mniej niż najtańsza oferta . Z kolei wartość szacunkowa zamówienia opiewała na ok 80 mln …

    1. Patrząc na to ile PKP PLK zaoszczędziła na innych przetargach, wydaje się, że nie powinno być problemu ze zwiększeniem finansowania tego zadania. No ale… zobaczymy jak to się ułoży.

  2. Wszyscy zainteresowani w swoich ofertach cenowych znacząco ( 30 – 50 %) przekroczyli kwotę 60 mln, czyli budżet zaplanowany przez PLK na to zadanie.

    1. 60 mln to cena netto. Brutto to 73,8 mln więc najtańsza oferta przekroczyła budżet o niecałe 5 mln.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *