Pięć dni dużego ruchu na LK 169

Linia kolejowa 169

Wiele razy pisaliśmy na temat modernizacji linii kolejowej pomiędzy Orzeszem Jaśkowicami a Tychami przeprowadzonej w ubiegłym roku. Teraz szlak, oznaczony numerem 169 ma swoje przysłowiowe pięć minut, a może raczej pięć dni, gdyż z racji prac na odcinku Orzesze – Katowice Ligota, właśnie tędy prowadzony jest cały ruch pasażerski pomiędzy centrum regionu a miastami Rybnickiego Okręgu Węglowego.


Sondażowe kursy odbyły się w ubiegły piątek, a taki stan maksymalnego wykorzystania tego w pełni odnowionego i szybkiego szlaku potrwa do najbliższej soboty. Owszem, w „normalne” dni kursują tamtędy pociągi PKP Intercity, teraz jednak nadszedł czas na sprawdzenie jak wygląda przepustowość linii w „pełnym” wymiarze, czyli po przerzuceniu całego dobowego ruchu pomiędzy Katowicami a Rybnikiem, Raciborzem i Chałupkami.

Koleje Śląskie umożliwiły pasażerom korzystanie z przystanków Łaziska Średnie i Orzesze Miasto. A nas, którzy podczas modernizacji tej linii spędziliśmy tam trochę czasu cieszy, że coś na co wydano sporo pieniędzy, jest w końcu wykorzystane zgodnie z przeznaczeniem. Szkoda, że tylko do weekendu, bo powrotu regularnych lokalnych połączeń pasażerskich na LK 169, póki co się nie przewiduje.

Średni czas przejazdu odnowionym szlakiem pomiędzy Tychami a Orzeszem Miasto wynosi tylko kwadrans. Jadąc z Katowic do Rybnika też nie odczujemy czasowo dużej zmiany, ponieważ dystans dzielący te dwa ośrodki pokonamy w około 55 minut, czyli mniej więcej w tyle, ile trasą tradycyjną przez Łaziska Górne i Mikołów

Warto pamiętac i mieć na uwadze, że „objazdowe” pociagi linii S7 i S71 na odcinku Katowice – Tychy nie zatrzymują się na przystanku osobowym Katowice Podlesie.

One comment

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *