Prace na stacji Olza i Wodzisław Śląski

Fot. Artur Klimek

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na rewitalizację torów głównych dodatkowych linii kolejowej nr 158 na stacji Olza (tory nr 2 i 4) oraz stacji Wodzisław Śląski (tory nr 4 i 6) wraz z robotami towarzyszącymi, w ramach programu pn.: „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej”.


Praca na linii kolejowej nr 158 to kolejna część projektu „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej”. W jego ramach przebudowuje się zazwyczaj niewielkie odcinki torów i infrastruktury, których stan w znaczący sposób pogarsza warunki przewozów pasażerskich i towarowych. W piątek pisaliśmy o przetargu na rewitalizację linii kolejowej nr 711 Maciejów Północny – Gliwice, który również wykonywany będzie w ramach tego samego projektu.

Wykonawca przedmiotu zamówienia będzie zobowiązany opracować dokumentację projektowo – wykonawczą, wykonać roboty budowlane na podstawie powyższej dokumentacji i opracować dokumentację powykonawczą.

Kryterium oceny ofert stanowią:

  • cena – 90%,
  • okres gwarancji – 10%.

PKP PLK S.A. planują na to zadanie przeznaczyć 7,8 mln złotych netto. Chętny na wykonanie robót w ramach powyższego przetargu poznamy 4 maja 2017 roku.

One comment

  1. Bardzo potrzebny i słuszny remont (choć powinien obejmować większą liczbę torów towarowych). Bez uruchomienia dodatkowych nieczynnych torów na stacji w Wodzisławiu Śląskim (8,10,12,14,16,18,20) grozi paraliż linii 158, ponieważ PKP PLK zamierza remontować jedyne czynne tory umożliwiające zatrzymanie się i postój.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *