Początek prac w Rudzie Śląskiej

Fot. Tramwaje Śląskie

Dzisiaj, tj w poniedziałek 20 marca, rozpocznie się realizacja pierwszego zadania w ramach projektu inwestycyjnego współfinansowanego przez Unię Europejską. To prace w ramach modernizacji torowiska wzdłuż ul. Niedurnego w Rudzie Śląskiej, co wiąże się ze zmianami na linii nr 9.


W wyniku postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego, wykonawcą zamówienia została wybrana firma TOR-KRAK Sp. z o.o. Umowę strony podpisały 16 lutego i od tego dnia wykonawca ma 8 miesięcy na realizację zadania.

Przekazanie placu budowy nastąpiło 9 marca, a w ostatnich dniach – przygotowywana była m.in. organizacja ruchu w rejonie prac. Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami będziemy wykorzystywać tu tramwaje dwukierunkowe, a na wyłączonym fragmencie linii nr 9 zapewniona będzie komunikacja autobusowa – zaznacza rzecznik Tramwajów Śląskich S.A. Andrzej Zowada.

Przebudowa torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Niedurnego obejmie odcinek od ul. Hutniczej do ul. Grochowskiej. To 900 metrów jednotorowej linii wbudowanej w jezdnię. W związku z rozpoczęciem prac od dzisiaj nastąpią zmiany w organizacji ruchu tramwajowego:

  • tramwaje linii nr 9 kursować będą w relacji: Bytom pl. Sikorskiego – Ruda Śląska Chebzie pętla;
  • uruchomiona zostanie linia nr 10 kursująca na trasie: Chorzów Rynek – Ruda Śląska Wirek Grochowska (przystanek tymczasowy przed miejscem prac). Linia będzie obsługiwana taborem dwukierunkowym typu Moderus Beta (popularny Skarbek) i typu Pt-8 (popularny Helmut);
  • zmianie ulegną rozkłady jazdy linii nr: 6, 7, 13, 14, 16, 19, 20, 33, 43 i 49;
  • uruchomiona zostanie przez KZK GOP autobusowa komunikacja zastępcza. Linia oznaczona jako T-9 będzie kursować na trasie: Wirek Kopalnia Pokój – Ruda Śląska Chebzie Dworcowa – Ruda Śląska Chebzie Dworzec z częstotliwością co 20 minut.

Przebudowa infrastruktury tramwajowej wzdłuż ul. Niedurnego w Rudzie Śląskiej to pierwsze rozpoczęte zadanie „Zintegrowanego projektu modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko – Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego” współfinansowanego przez Unię Europejską. Wartość tego zadania to niespełna 3,9 mln zł netto.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *