Na stacji Chybie ruch jak nigdy

Fot. Michał Janny

Zgodnie z harmonogramem rozpoczął się zapowiadany remont fragmentu linii kolejowej nr 93 pomiędzy Chybiem a posterunkiem Ochodza. Dla stacji kolejowej w centrum Chybia to kilka tygodni nowej, i zgoła innej, rzeczywistości.


Na czas prac wraz z całkowitym zamknięciem łącznicy Bronów – Bieniowiec, stacja Chybie zmuszona jest przyjąć wszystkie kursy linii S6 Katowice – Wisła, które tutaj muszą zmienić kierunek jazdy, by linią 157 kontynuować kurs w Beskidy. Chybie przyjmuje aktualnie dwukrotnie więcej pociągów w ciągu doby, zamiast dotychczasowych 12. Oczywiście, nie jest to problem, bo po czasach minionych, miejsca na regularne stosowanie tego rozwiązania na tej stacji nie brakuje. Jednak warto to wiedzieć, ponieważ niezorientowani pasażerowie linii S6 czasem zaczynają nerwowo reagować widząc, że pociąg zmienił kierunek jazdy, czego do tej pory w relacji Katowice – Wisła nie było. Uprzedźmy już nieco fakty, zakończenie aktualnego remontu nie będzie zakończeniem całkowitym wszystkich prac torowych w tym regionie. W lipcu i sierpniu zaplanowano remont na odcinku posterunek Ochodza – posterunek Most Wisła, polegający na naprawie głównej wraz z pracami towarzyszącymi obu torów.

Fot. Michał Janny

Wczoraj nadarzyła się okazja przejechać się odcinkiem, który ma być odnowiony. Tym na linii 93. Ruch prowadzony jest już jednym torem i wygląda na to, że rozkład jazdy jest należycie przygotowany na zaistniałą okoliczność, ponieważ pociągi sprawnie pokonują ten odcinek. Może nie widać jeszcze zbyt wielkiego postępu prac, ale specjalistyczny sprzęt dociera dopiero na miejsce. Najważniejsze, że dla pasażerów kolei powstałe na czas utrudnienia nie są praktycznie odczuwalne. Dla tych, którzy korzystają z linii S58 w celu dotarcia do Katowic czy Bielska-Białej, wprowadzono takie poprawki do harmonogramu kursowania pociągów, by móc w Czechowicach-Dziedzicach spokojnie się przesiąść i kontynuować podróż.

I szkoda tylko, że zarządca nie poszedł w tym wypadku za ciosem i nie rozszerzył zakresu zadania remontowego na odcinek posterunek Ochodza – Czechowice-Dziedzice, bo tam pociągi jeżdżą i, niestety, będą nadal jeździć z prędkością 10 km/h.

3 komentarze

    1. Żeby jednak czuć się pewniej to ja wybrałbym Zabrzeg. Ale w tych wszystkich zamknięciowych rozkładach najlepiej sprawdzić dokładnie planowane połączenia.

      1. Chodzi mi żeby nie latać potem z peronu na peron. Dawniej rozkład podawał Zabrzeg obecnie Chybie. Ale tu i tu jest dosyć czasu na przesiadkę, ok 10 min.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *