Powstanie pierwszy buspas w Sosnowcu

Fot. UM Sosnowiec

W czwartek 9 marca Arkadiusz Chęciński, prezydent Sosnowca podpisał umowę na wykonanie dużego remontu ulicy 3 Maja. Zostanie ona przebudowana  w obu kierunkach na długości 8 km, od skrzyżowania z ulicą Piłsudskiego do wiaduktu w ciągu ulicy Prusa i Blachnickiego. Remont, za który odpowiedzialna będzie firma Eurovia Polska, pochłonie prawie 27 mln zł i zakłada przebudowę m.in. ulicy, chodników i wiaduktu. Prace mają potrwać do kwietnia przyszłego roku.


Przebudowa zakłada remont w obu kierunkach od skrzyżowania ul. 3 Maja/Piłsudskiego, do wiaduktu drogowego nad ul. 3 maja w ciągu ul Prusa i Blachnickiego. Łącznie 8 km. Urzędnicy podkreślają, że chodzi o nadanie priorytetu komunikacji zbiorowej z wszystkich dzielnic miasta, głównie przy wjeździe do centrum. Nowością dla mieszkańców stolicy Zagłębia będzie buspas.

Chcemy, aby prócz autobusów komunikacji miejskiej mogły się nimi poruszać także jednoślady oraz taksówki oraz samochody osobowe, którymi jadą co najmniej trzy osoby. Ponadto chcemy, aby w godzinach nocnych, gdy komunikacja miejsca jest rzadsza, z buspasów korzystały samochody osobowe – podkreśla Chęciński.

Wszędzie, poza skrzyżowaniami, jeden z wyremontowanych pasów będzie pełnił funkcję buspasa. To pierwszy tego typu projekt w Sosnowcu. Wiceprezes Eurovii Polska, przedsiębiorstwa, które będzie odpowiedzialne za przebudowę ulicy, deklaruje, że najważniejsze prace będą wykonane jeszcze w tym roku.

Nie możemy wykluczyć, że przyszła zima będzie podobna do tej, która właśnie się kończy. Dlatego wszystkie najważniejsze prace chcemy zakończyć jeszcze w tym roku. Jesteśmy w stanie to zrobić – wyjaśniał przy podpisywaniu umowy Arkadiusz Kierkiewicz, wiceprezes zarządu Eurovii Polska.

One comment

  1. Remont 3-go Maja ma tylko służyć władza miasta a nie mieszkańcom Ulica ma ładnie wyglądać być zielona aby Prezydent Chęciński miał się czym pochwalić. Wprowadzenie buspasa tylko utrudni komunikacje. To było piękny korytarz komunikacyjny z centrum na zagórze i Dąbrowę Górniczą. Dojazd do Dąbrowy zajmował 5 minut. Teraz jednie 3 pasmową ograniczono do jednego pasa. Buspas ma sens w np. Krakowie gdy ulice są zakorkowane. Ale u nigdy nie było korków zatem autobusy mogą bez opóźnień poruszać się razem z innymi pojazdami. Dodatkowo na niektórych odcinkach buspasa autobus przejedzie raz na godzinę. a na wiadukcie w zagórzu bus pas ma 50m i robi tylko zamieszanie. Obecne rozwiązanie stworzy korki w godzinach szczytu. Należy zwiększać przepustowość ulic a nie ograniczać ich przepustowość ale władzę miasta postanowiły się trzymać pomysłu na ograniczanie przepustowości również przy okazji remontu innych ulic. Należy Panu Chęcińskiego podziękować za to przy okazji najbliższych wyborów.Chęciński myśli że mieszkańcy to głąby którym zamydli się oczy ładnym zielonym pasem i kolejnym supermarketem aby mieszkaniec sosnowca mógł pracować na kasie w służbie zagranicznej korporacji. Bo każdą inicjatywę przedsiębiorczości mieszkańców sosnowiecki magistrat potrafi zabić. Dlatego przy wyborach zastanów się czy chce mieć władzę która tonie służy czy może tylko sobie służy.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *