PKP PLK planuje kolejną inwestycję na Śląsku

Fot. UM Rydułtowy

W ostatnim czasie napływa do nas wiele dobrych informacji dotyczących remontów infrastruktury kolejowej w rejonie Raciborza. Remontowany jest i będzie fragment linii kolejowej nr 151 na odcinku Racibórz – Chałupki, a lada moment zacznie się rewitalizacja trasy z Nędzy do Rybnika, przez Jejkowice. Dziś, mamy kolejną dobra informację dotyczącą linii kolejowej nr 140. 


O inwestycji na LK 140 na odcinku Nędza – Sumina pisaliśmy już kilkukrotnie. Będzie on remontowanych w ramach dużego, wartego ponad 370 mln złotych przetargu na rewitalizację linii kolejowych na odcinku Chybie – Żory – Rybnik – Nędza Turze.

O istotności tej inwestycji nawet nie śmiemy dyskutować, jednak martwił nas fakt, że zarządca infrastruktury jakby zapomniał o pewnym fragmencie linii nr 140, a dokładniej mówiąc, o jednorotowym odcinku Sumina – Rydułtowy – Rybnik Towarowy. Jak się okazuje, nie zapomniał.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. planują rewitalizację linii kolejowej nr 140 na odcinku Rybnik Towarowy – Sumina w latach 2018/2019 – powiedział nam Jacek Karniewski z zespołu prasowego PKP PLK S.A.

To bardzo dobra informacja dla pasażerów podróżujących z Raciborza czy Rydułtów m.in. do Rybnika i Katowic. To również świetna informacja dla Kolei Śląskich, ponieważ dzięki wykonanym pracom z całą pewnością wzrośnie prędkość na wskazanym szlaku, co ułatwi pracę osobom odpowiedzialnym za kształt rozkładu jazdy.

Pierwotnie linia kolejowa na odcinku Sumina – Rydułtowy – Rybnik Towarowy miała być wyremontowana w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego. Ostatecznie jednak projekt znalazł się na liście rezerwowej, dlatego informacja, która uzyskaliśmy w PKP PLK bardzo nas ucieszyła.

Wskazany odcinek z roku na rok jest w coraz gorszym stanie i w przypadku braku jakichkolwiek inwestycji, groziłoby to stopniowym wprowadzaniem kolejnych ograniczeń prędkości. Na szczęście zarządca infrastruktury ujął w swoich planach ten fragment, a my o tych planach będzie pamiętać i pisać.

2 komentarze

  1. Zapomnijcie. Są setki ważniejszych potrzeb niż peryferyjna zakręcona linia przez Rydułtowy. Trudno zrozumieć głupi upór UMWŚ/KŚ żeby raciborskie relacje prowadzić tamtędy zamiast przez Jejkowice, dzięki czemu czas jazdy byłby 30 minut krótszy! Niestety stacja w Rydułtowach jest tak umiejscowiona że z każdej części miasta jest daleko, i w efekcie korzysta z niej kilku pasażerów na pociąg – czy ta liczba usprawiedliwia takie marnotrawstwo? (o pozostałych przystankach lepiej nie wspominać). Bo tunel jest fajny?…

    1. Nie zgodzę się. Ponad dwa tygodnie temu jechałem pociągiem odj. 17:38 z Rybnika w stronę Raciborza. Z Rybnika wyjechało 36 osób, do Suminy dojechało 17 osób. Zatem większość wymiany (ludzie także wsiadali) było na odcinku, który chcesz ominąć. Można, oczywiście, część pociągów (przyspieszonych) puścić krótszą trasą, ale z głową, by nie wylać dziecka z kąpielą.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *