Olza pokonała pierwszy kwartał

Za nami trzy miesiące funkcjonowania niedzielnego połączenia Katowice – Cieszyn – Katowice, czyli ppopularnej „Olzy”. Wbrew wszelkim również i naszym obawom, zwyciężył jednak nasz wrodzony optymizm i połączenie okazało się potrzebne i trafione w potrzeby pasażerów. Szczególnie wieczorny kurs do stolicy województwa cieszy się dużym zainteresowaniem pasażerów. 


Wygląda na to, że przyszłość Olzy rysuje się w ciepłych kolorach. Czas więc pomyśleć o rozszerzeniu oferty kolejowej pomiędzy Cieszynem a Katowicami.

Przedwczoraj, zgodnie z tradycją, pociąg nr 94312 zabrał na swoim pokładzie niespełna 40 pasażerów, czyli mniej więcej tyle, co w każdą niedzielę. Odjazd Olzy wiąże się z widokami niespotykanymi na cieszyńskich peronach w inne dni tygodnia. Podróżni wysiadający z samochodów (teraz trudniej, bo wszystko wokół cieszyńskiego dworca jest w przebudowie) pędzący na peron, rodzina odprowadzająca kogoś na pociąg. Kwadrans przed odjazdem ze wszystkich traktów prowadzących do dworca nagle wyłaniają się ludzie z plecakami czy torbami. Idą „na pociąg”.

No, ale to jedyne „dalekobieżne” połączenie Cieszyna w ciągu tygodnia. Logika każe iść w takim kierunku, by spróbować to zmienić. Jeśli znajdują się chętni na korzystanie z połączenia do Katowic w niedzielny wieczór to i znajdą się tacy, którzy pojadą tam i w innych porach zarówno dnia, jak i tygodnia. Tylko muszą mieć czym. Miejmy nadzieję, że wysłanie Olzy na bardzo ciężką próbę kolejnego zainteresowania mieszkańców Cieszyna i okolic ofertą kolejową pociągnie za sobą uruchomienie kolejnych połączeń na osi Katowice – Cieszyn.

Na razie jednak warto zwrócić uwagę na nieco zmienione terminy kursowani Olzy w najbliższych trzech miesiącach. W niedzielę, już według rozkładu jazdy po pierwszej korekcie, pociąg będzie wyjeżdżał w ostatni dzień tygodnia o godzinie 16.21 ze stolicy województwa, by przybyć do Cieszyna o 18.03. Powrót w porównaniu do poprzedniego okresu został przyspieszony o 9 minut, czyli na 18.48, a przyjazd do Katowic planowany jest na 20.33. Dłuższy o kilka minut czas przejazdu wynika z konieczności dopasowania ruchu pociągów do utrudnień wynikających w związku z rozpoczęciem i przeprowadzeniem remontu fragmentu linii 93 pomiędzy Chybiem a p.o Ochodza.

One comment

  1. Kluczem do pozyskiwania pasażera jest zapewnienie stabilnego poziomu jakość usługi (czas i standard podróży, dostępność przystanku) z perspektywą jej poprawy.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *