W Chybiu już szykują tory

Fot. Sławomir Czylok

Musimy dzisiaj pochwalić PKP PLK S.A. Zarządca właśnie kończy prace remontowe na odcinku linii 157 pomiędzy Chybiem a Chybiem Mnich. Za tydzień, za sprawą rozpoczynającego się remontu pomiędzy Chybiem a p.o. Ochodza, na ten praktycznie nieuczęszczany w ubiegłych latach szlak, na pewien czas wrócą regularne przewozy pasażerskie.


Kilka tygodni temu mieliśmy okazję jechać tym szlakiem i nie wyglądało to najlepiej. Nadchodząca wizja ponad 10 pociągów dziennie jadących niespełna 10 km/h na odcinku ponad kilometra podziałała mobilizująco na zarządcę, który postanowił poprawić wątpliwej jakości obecne parametry tego szlaku, zanim się pojawią na nim tak masywne jednostki jak 27WEb Kolei Śląskich czy ED161 „Dart” PKP Intercity.

Odnawiany odcinek liczy nieco ponad kilometr. Prace prowadzone są od skrzyżowania linii nr 157 z ulicą Objazdową do przejazdu kolejowo – drogowego przy ulicy Bielskiej. Wymieniono większość podkładów, choć jeszcze nie wszystkie, bo zostało jeszcze kilkanaście punktów gdzie ta czynność dopiero nastąpi. Wygląda na to, że na większym fragmencie pojawi się nowy tłuczeń. Największe zaawansowanie robót ma miejsce na łuku między wymienionymi skrzyżowaniami, gdzie wymieniana jest największa liczba podkładów. Najprawdopodobniej wszystko skończy się przed 12 marca, bo tego dnia mają już tutaj pojawić się pierwsze liniowe pociągi.

Przypomnijmy, całe zamieszanie przez zaczynający się w przyszłym tygodniu remont odcinka linii 93 pomiędzy Chybiem a posterunkiem odgałęźnym Ochodza. Prace na tym szlaku uniemożliwią pociągom jadącym z Katowic do Wisły zjazd na łącznicę, którą codziennie dojeżdżają do przystanku Chybie Mnich z pominięciem stacji w centrum Chybia i kontynuowanie jazdy w kierunku Ustronia i Wisły. Przez kilka tygodni pociągi linii S6 będą jeździć do Chybia i tam po zmianie kierunku jazdy pojadą w Beskidy. Stąd konieczność doprowadzenia tego fragmentu linii 157 w Chybiu do jako takiego porządku. A jak to wczoraj wyglądało, zobaczył i uwiecznił swoim obiektywem Sławek Czylok.

Ten pokaz slajdów wymaga włączonego JavaScript.

3 komentarze

    1. Od 2 do 10 minut zależy to też od innych zamknięć , które będą się w tym samym czasie nakładały

  1. „Musimy dzisiaj pochwalić PKP PLK S.A.” Ciekawe za co… Jakby w czasie objazdu podłatali linię 694 to bym ich pochwalił. Obecna 20-stka to ich szczyt możliwości? Mogliby w tym czasie wymienić trochę podkładów i szyn z materiałów staroużytecznych, tak aby wytrzymały do remontu za kilka lat i podnieść do 40 km/h prędkość na łącznicy…

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *