Nowa jakość już na S8

Tyle się już napisaliśmy o pociągu 14WE – 01, więc na dłuższy czas to ostatnia wieść o nim. Jednak o tym, że wyjechał dzisiaj na swój pierwszy liniowy kurs to jesteśmy Was zobowiązani poinformować. Jednostka po przeglądzie P4 zadebiutowała jako pociąg nr 44615, relacji Katowice – Lubliniec.


Pierwotnie pociąg miał wrócić do służby pod koniec tygodnia, ale dość szybko okazało się, że wszystkie formalności zostały dopełnione szybciej niż przewidywano, więc nie dziw, że jednostka została wypuszczona w bój najszybciej jak to było możliwe. Decyzja zapadła w godzinach porannych.

14WE odjechał z Katowic z peronu czwartego o godzinie 14.25. O tym, że pasażerowie śląskiego przewoźnika żywotnie interesują się co ich wozi najlepiej świadczy fakt, że praktycznie każdy z nich od razu zauważył nową jakość. Prawdę powiedziawszy, odmienione 14WE dla podróżnego jest atrakcyjne, tym bardziej dla podróżnego linii S8, który skazany jest zazwyczaj przemieszczać się tym szlakiem wysłużonym EN57. Dla tych ludzi to niemal przeskok pokoleniowy. To musi robić pozytywne wrażenie. Te same opinie i odczucia towarzyszyły podróżnym podczas drogi powrotnej z Lublińca do stolicy województwa, którą 14WE przebył jako pociąg nr 44648. Generalnie, ogólna i powszechna akceptacja wprowadzonej zmiany.

Podczas pierwszego przejazdu odnowionej jednostki na pokładzie nie zabrakło prezesa Wojciecha Dingesa, a w Tarnowskich Górach pociąg przywitał na peronie burmistrz tego miasta, Arkadiusz Czech, lokalne media oraz… kapela, która mocnymi akordami powitała przybywających pasażerów. Ot, taka promocja na coraz lepiej radzącej sobie S8.

Reasumując. Pojawienie się każdej zmiany jest natychmiast zauważane przez pasażerów KŚ. Nic się przed nimi nie ukryje. Dlatego, żeby podtrzymać dobrą passę, jutro delegacja KŚ wybiera się do Mińska Mazowieckiego po jednostkę 14WE – 03. Jeśli ich misja zakończy się sukcesem i pociąg zostanie „odebrany”, wówczas i ta jednostka za kilka dni pojawi się na torach. Także na linii S8.

Ten pokaz slajdów wymaga włączonego JavaScript.

6 komentarzy

    1. Śmietniczki pojawią się w 14WE już niebawem, tylko KŚ zrobią to we własnym zakresie gdyż zrezygnowali z ich montażu w ramach P4 z racji wysokich kosztów usługi zażądanych przez wykonawcę

  1. …. i jeszcze wytarcia na siedzeniach po warszawiakach, ciekawe czy „zapach” też”? Tbył by „powiew” wielkiego .

  2. Z tego co wyczytałem na Wikipedii to 22 lipca 2013 SKM Warszawa odebrał ostatni pojazd typu 35WE, w związku z czym 24 lipca 2013 wystawionych zostało na sprzedaż sześć pojazdów typu 14WE o numerach 02, 04, 05, 06, 08 i 09. Więc skoro 2 jednostki 14We eksploatowane są przez KŚ to może wypada kupić wszystkie. Wtedy po otrzymaniu Elfów 2 KŚ nie musiało by uzupełniać kolejną dzierżawą swojego taboru, a baza taborowa wzbogaci się o całkiem nowe składy.

    1. Z tego co nam wiadomo, pozostałe 14WE też mogą niebawem zmienić właściciela. Ale to na razie tylko nieoficjalne informacje więc na tym etapie, póki co, pozostaniemy.

  3. Hehe dożyliśmy czasów, kiedy pociąg witany jest na stacji przez orkiestrę (kapelę). Trochę to żenujące…
    Nie chodzi mi o włodarzy Tarnowskich Gór, bo dla nich i dla mieszkańców to oczywiście święto. Chodzi o sam fakt, że to, co powinno być standardem urasta do rangi wydarzenia. Ale co tam… Trzeba się cieszyć z każdego nowego taboru, powoli, ale do przodu…
    A propos… Dlaczego do tej pory mieszkańcy TG, Radzionkowa, Bytomia i Lublińca nie mogli korzystać z Elf’ów? Czy to przez stan infrastruktury? Województwo to przecież nie tylko miasta leżące przy szlakach Gliwice-Częstochowa, czy Katowice-Bielsko…

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *