Torami przez kopalnię

Już odnowiony fragment linii 169 pomiędzy Tychami a Wyrami

W redakcyjnej poczcie w ciągu ostatnich kilku dni znaleźliśmy całkiem ciekawą ilość zapytań od Was o sytuację i przyszłość linii kolejowej z Tychów do Oświęcimia, a także o to, czy to już kres robót i utrudnień na linii kolejowej nr 138 Oświęcim – Mysłowice – Katowice? Poniżej spełniamy Wasze postulaty.


We wrześniu ubiegłego roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. we podpisały umowę z firmą BBF Spółka z o.o. z Poznania na opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla projektu „Rewitalizacja linii kolejowych nr 140/169/179/885/138 połączenia: Orzesze Jaśkowice – Tychy – Baraniec – KWK Piast – Nowy Bieruń – Oświęcim” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020.

Dokumentacja, którą PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. powinny otrzymać w drugim kwartale 2018 roku, pozwoli na wybranie odpowiedniego wariantu przebudowy około 48 km linii kolejowej. Następnie w trybie „projektuj i buduj”, ogłoszony zostanie przetarg na prace projektowe i budowlane. Zakończenie zadania planowane jest w drugiej połowie 2020 r.

Projekt zakłada się budowę wydzielonego toru dla ruchu pasażerskiego przez teren KWK „Piast – Ziemowit”, wymianę torów, przebudowę przejazdów kolejowo-drogowych, przebudowę istniejących i budowę nowych przystanków osobowych, przebudowę sieci trakcyjnej oraz montaż nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym – mówi Jacek Karniewski z zespołu prasowego PKP PLK

Korzystając z okazji, zapytaliśmy także o linię 138 Oświęcim – Katowice, gdzie od kilkunastu tygodni po wykonaniu solidnego remontu infrastruktury kolejowej i pasażerskiej znacznie pojawiły się parametry podróżowania. Naszych Czytelników ciekawiło, czy wystąpią jeszcze zakłócenia w rozkładowym ruchu pociągów. Jak się okazuje, trwają jeszcze prace instalacyjne i wykończeniowe, głownie z związane z urządzeniami sterowania ruchem kolejowym, jednak charakter robót nie powinien już skutkować ingerencją w bieżący ruch pociągów. Ale o linii oznaczonej w nomenklaturze Kolei Śląskich jako S31 (Katowice – Oświęcim) napiszemy już niebawem nieco więcej.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *