Kolejne wagony Bmz z importu w ČD

Fot. forum.beneluxspoor.net

Česke Drahy w procesie podnoszenia jakości swojego taboru nie korzystają wyłącznie z dostaw nowych lokomotyw i wagonów. Kilka dni temu na stanie czeskiego narodowego przewoźnika kolejowego pojawiło się 47 wagonów UIC Z1, które do tej pory woziły pasażerów w barwach Österreichische Bundesbahnen (ÖBB), czyli państwowych kolei austriackich.


Łącznie flotę ČD zasili 41 wagonów Bmz klasy 2, 4 wagony Amz klasy 1 i 2 wagony WRmz czyli restauracyjne. Wszystkie są przystosowane do poruszania się z prędkością 200 kilometrów na godzinę. Standardem są również ubikacje z zamkniętym obiegiem, klimatyzacja i możliwość korzystania z gniazdek o napięciu 230 V.

Wszystkie wagony miały zostać przekazane do Czech do końca stycznia. Jak zapowiadali przedstawiciele ČD: „30 procent z nich trafi na tory niemal natychmiast, natomiast pozostałe najszybciej jak to będzie możliwe po wykonaniu niezbędnych przeglądów wynikających z liczby przejechanych kilometrów”

Niestety, nie udało się nam ustalić, ile warta była ta transakcja. Choćby po to, by mieć jasność, ile trzeba wyłożyć, by otrzymać niemal 50, co prawda używanych, ale nowoczesnych wagonów spełniających wszystkie wymagania podróżnych.

2 komentarze

  1. Jednak Czesi są mądrzejsi od nas . A u nas kupuje się badziewie bezprzedziałowe gdzie słychać pare metrów dalej chrapiącego , słuchającego muzyki która nie wszystkim odpowiada bądź jakieś debilne rozmowy głośne i wkurzające

  2. Te wagony to już trzecie życie, były one w wersji z otwieranymi oknami i skórzanymi obiciami foteli, potem modernizacja a teraz ulepszanie i malatura chociaż fotele są ciaśniejsze i okna też wymienione na pełne a aż taka korekta nie jest zbędna , można było by za takie koszta kupić jeszcze parę sztuk więcej i tylko oprócz przeglądów i dopuszczeń homologacyjnych przemalować logo na ĆD

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *