Będzie więcej nowych pociągów!

Wiz. PESA Bydgoszcz

Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego, podobnie jak Koleje Śląskie skorzystał z prawa opcji w ramach przetargu na dostawę taboru kolejowego. Oznacza to, że w kolejnych miesiącach na śląskie tory trafi łącznie co najmniej 19 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych.


Na początku stycznia br., o czym informowaliśmy na łamach naszego portalu, z prawa opcji skorzystały Koleje Śląskie. Dzisiaj wiemy że kolejne dwa pociągi domówi Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego. Wszystko to sprawia, że w ramach ogłoszonego w zeszłym roku przetargu, na śląskie tory trafi przynajmniej 19 nowych jednostek.

Przypomnijmy, przetarg wygrała bydgoska PESA, która dostarczy dwu, trzy i czteroczłonowo jednostki Elf2. Wszystkie pociągi, w ramach zamówienia podstawowego i w ramach prawa opcji, powinny trafić do Kolei Śląskich do końca 2018 roku.

W tym miejscu warto jeszcze nadmienić, iż zamawiający mają prawo do udzielenia zamówienia uzupełniającego, którego wartość będzie wynosić maksymalnie 20% wartości zamówienia podstawowego. Przy cenach jakie zaoferowała PESA Bydgoszcz, może to pozwolić na zakup trzech lub nawet czterech kolejnych składów dwuczłonowych. Czas ewentualnego skorzystania z zamówień uzupełniających to okres 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego.

4 komentarze

  1. I tak to jest za mało. Powinni jeszcze dokupić EN57, ED74 czy nawet EN81. Niech lepiej UM myśli o uruchomieniu nowych połączeń np. Rybnik-Gliwice przez Knurów, Katowice-Pawłowice Śląskie, Zawiercie-Bukowno, Bielsko Biała-Cieszyn linią 190, Racibórz-Głubczyce idelanie na odstawione spalinówki, Katowice-Chorzew Siemkowice przez Kłobuck.To linie kolejowe na Śląsku po których powinny kursować pociągi, a jeśli w niedalekiej przyszłości coś się ma zmienić to ja mówię że dalej będzie brakować taboru, a przez notoryczne odwoływane pociągi i ZKA pasażerowie nie przekonają się do kolei

    1. Do tego jeszcze Tychy – Orzesze Jaśkowice, przedłużenie S4 z Tychy Lodowisko do Oświęcimia z opcją do Lędzin lub Mysłowic, napewno połączenie lotniska w Pyrzowicach trasą Zawiercie – Tarnowskie Góry, może jakaś opcja Tychy przez Kostuchne Murcki do Ligoty i stąd prosto przez Kochłowice do Gliwic.
      Nie zapomnijmy o tym że największe miasto w Polsce bez połączenia kolejowego Jastrzębie Zdrój czeka też na kolej

  2. Dlaczego nie zakupili piętrusów tak jak Koleje Mazowieckie . Piętrowy Dragon z Warszawy do Krakowa cieszy się dużą frekwencją . Na S1 z Gliwic do Częstochowy to były by idealne składy

  3. Jak to mówi stare przysłowie „Co tanie to drogie” Zobaczymy ile będzie defektów tych wspaniałych prototypowych pojazdów z Bydgoskiej Pesy.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *