Sobotni rodzynek z Frydka-Mistka

Taki oto widoczek ujrzeliśmy w sobotnie przedpołudnie na linii kolejowej nr 190 na wysokości ulicy Dojazdowej w Cieszynie. Zamiast „regulaminowej”, zmodernizowanej jednostki serii 814, na linii S7 z Frydka-Mistka do Cieszyna jechał sobie stary, dobry „motorak”, czyli pociąg serii 810.


Choć pociągi serii 810 jeżdżą dalej po czeskich torach (w końcu od 1975 roku wyprodukowano ich blisko 700 sztuk), to dla nas widok tej jednostki był sporym zaskoczeniem. Od 13 grudnia 2015, czyli od czasu wydłużenia niektórych kursów, obsługiwanej na mocy porozumienia z Kolejami Śląskimi, przez Česke Drahy linii S7 Frydek-Mistek – Czeski Cieszyn – Cieszyn na torach praktycznie pojawiały się wyłącznie zmodernizowane jednostki serii 814.

Prawda, że to pociągi powstałe po modernizacji jednostek 810, ale sposób ich „przerabiania” sprawia, podobnie jak w przypadku naszych modernizacji EN57, że po zakończeniu prac jednostki te mają niewiele wspólnego z punktem wyjścia. Stąd w Cieszynie, zresztą po drugiej stronie Olzy również, pojawienie się jednostki 810 aspiruje do miana wydarzenia godnego odnotowania, co niniejszym czynimy.

4 komentarze

  1. Kiedyś spotkałem Czecha i spytał się czemu do Bielska Białej jedzie się z Cieszyna przez Czechowice Dziedzice ? A nie linia 190 ?! Odpowiedziałem mu jak kiedyś Daniec bo nie ! To co się dzieje na lini 190 to kpina i paranoja ciagle układy i układziki . W Czechach koleją dojedzie się wszędzie u nas w Polsce nie można proszę zobaczyć co jeździ po torach w Czechach bywam tam często nie maja żadnych obiekcji liczy się pasażer ! Może pojawi się kiedyś jakiś bogaty szejk i wykupi Np linie 190 i zrobi kolej i wtedy np PKP i KŚ ogłosi No tak my tez chcieliśmy ale tak wyszło ! Polska jest taka jacy są decydenci liczy się życie chwilą a jutro to nas pocałujcie … poczekajmy na DB lub Czeskie Koleje im się uda dziękuje

  2. Bogaty szejk miał kiedyś zamienić małopolski Balin w metropolię a tamtejszy przystanek w znaczącą stację. Jak wyszło to wiemy. Czy ktoś pamięta jeszcze tę historię? 😉

    1. Dziękuje za komentarz ! Zgadza się był taki przypadek ale proszę pamiętać ze kolej to nie pare lini głównych na krzyż tylko mniejsze odgałęzienia taka powinna być strategia Zarządu PKP tak jest w Czechach i Niemczech jeszcze raz stwierdzam osoby odpowiedzialne za strategie rozwoju koleji w regionach winni wyjść w teren i sprawdzić jak wyglada kolej naprawdę a nie analiza za biurek i odzczyty na konferencjach prasowych co idzie do likiwidacji a co nie proszę mi wierzyć myślenie krótkowzroczne nie przyniesie tutaj żadnego rozwiązania dziękuje

  3. Proszę przeczytać to Info dla wszystkich zainteresowanych co się dzieje w dzielnicy Bielsko Biała Wapienica info jest na f powstanie tam wiadukt za ciężkie miliony nad linia 190 ! Linia która została wykreślona przez decydentów z PKP! To naprawdę jest nienormalne !!!

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *