Koniec sygnału zastępczego w Lublińcu

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rozstrzygnęły przetarg na zaprojektowanie i wykonanie robót dla zadania prowadzonego pod nazwą: „Modernizacja urządzeń srk na stacji Lubliniec”. Zadanie to prowadzone jest w ramach projektu „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej”.


Jak informowaliśmy pod koniec ubiegłego roku, modernizacja będzie polegała na zabudowie nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym na nastawni LcA w stacji Lubliniec oraz wprowadzeniu systemu kontroli zajętości torów i rozjazdów w obrębie stacji.

Celem zadania jest poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego poprzez likwidację jazd pociągowych na sygnały zastępcze i rozkazy pisemne – wyjaśnia Jacek Karniewski z biura prasowego PKP PLK S.A.

W ramach wykonywanych prac zaprojektowane i zabudowane zostaną całkowicie nowe przekaźnikowe, wewnętrzne urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Zabudowany zostanie całkowicie nowy komputerowy system monitorowego sterowania i odwzorowania urządzeń srk. Na nowe wymienione zostaną wszystkie głowice semaforów wjazdów.

Zwycięzcą ogłoszonego przez PKP PLK przetargu, zostały Krakowskie Zakłady Automatyki, które wykonają wskazane prace za 7,250 mln złotych. Zgodnie ze specyfikacją zamówienia, wszystkie prace związane z tym zadaniem, powinny zostać wykonane do 31 grudnia 2017 roku.

Co warte odnotowania i istotne przede wszystkim z punktu widzenia pasażerów, podczas inwestycji PKP PLK S.A. nie przewiduje większych utrudnień w prowadzeniu ruchu kolejowego przez stację Lubliniec.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *