Z Portalem Pasażera na dobre i na złe

Z nowym rokiem PKP PLK wprowadziło nowości i usprawnia w działaniu swojego serwisu Portal Pasażera. Zarządca infrastruktury oferuje pasażerom coraz bardziej kompleksową informację przed i na czas podróży.


Na portalpasazera.pl szybko można uzyskać kompleksowe informacje na temat połączeń kolejowych, aktualnego rozkładu jazdy i usług oferowanych w podróży. W sekcji „Twój Pociąg” użytkownicy śledzą jazdę pociągu na mapie w czasie rzeczywistym. Mogą dostosować czas wejścia na peron do realnego wjazdu pociągu. Z wyprzedzeniem dostępne są dla zainteresowanych informacje o czasowych zmianach rozkładu i natychmiast wprowadzane dane o niespodziewanych zdarzeniach wpływających na organizację podróży.

Ważną nowością są informacje, ważne dla osób niepełnosprawnych i osób o ograniczonej mobilności, są w katalogu stacji kolejowych. Tu – po najechaniu na ikonkę , można sprawdzić dostępne na stacjach urządzenia i udogodnienia. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. pracują także nad wdrożeniem opcji wyszukiwarki dedykowanej osobom niedowidzącym, uwzględniającej potrzeby tej grupy podróżnych.

Podróżujesz – dodaj do Ulubionych!

W aplikacji „Rozkład Kolejowy” dostępna jest karta „Ulubione”. W tej zakładce można zapisywać interesujące nas stacje, połączenia i rozkłady kolejowe wybranych stacji. Dzięki temu bez dodatkowych czynności szybko można wrócić do zapisanych danych.

Aplikacja „Rozkład Kolejowy” dostępna jest dla użytkowników systemów: Android, iOS oraz Windows Phone.

Nasze spostrzeżenia

Czasem w korespondencji do zarządcy informowaliśmy o pewnych nieścisłościach, które ukazywały się na Portalu Pasażera. Ale to my. Jako ci czepialscy. Zresztą, by być w zgodzie z prawdą, dostaliśmy z PKP PLK informacje odnoszące się do naszych „zarzutów”. Nie zawsze się z tym zgadzaliśmy, ale rozumiejąc prawo do własnej interpretacji faktów akceptowaliśmy te wyjaśnienia.

Nie zmienia to postaci rzeczy, że zarówno Portal Pasażera, jak i Rozkład Kolejowy są w tej chwili najszybszymi źródłami informacji na temat aktualnego ruchu kolejowego w całym kraju, czyli również i w województwie śląskim. Korzystamy z tego źródła informacji bardzo często. Cieszy to, że zarządca nie spoczął na laurach po uruchomieniu tych komunikatorów i w dalszym ciągu „dorzuca” tam nowe rozwiązania, dla kolejnych grup pasażerów. Takie mamy czasy, że przekaz informacji przenosi się gremialnie do sieci, więc przenoszą się tam i odbiorcy tych informacji. Dobrze, że zarządca ruchu kolejowego jest tam obecny z nowoczesnymi, czytelnymi i aktualnymi narzędziami.

 

2 komentarze

  1. Jedną z ważnych zmian ostatnio wprowadzonych, jest możliwość ustawienia przesiadek z czasem 3 min. To duży plus – zaczynali od min. 10 minut, co było przegięciem, bo to na mniejszych stacjach zapas aż nadto, potem pojawiły się 5 min.

    1. Tak, to prawda. Do pewnego momentu PP nie widział np. skomunikowań w CzDz z S5 na S58. Teraz widzi

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *