Będą nowe perony na CMK

Fot. PKP PLK

Pasażerowie będą korzystać z nowego peronu na stacji Opoczno Południe. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., ogłosiły przetarg na rozbudowę stacji, efektem prac w roku 2019 będzie wyższy komfort obsługi pasażerów, możliwość zwiększenia liczby pociągów i wyższy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym.


W Opocznie wygodniejszą obsługę podróżnych uzupełni nowy 300 m peron, wyposażony będzie w wiaty, ławki, tablice informacyjne, funkcjonalne oświetlenie oraz antypoślizgową nawierzchnię. Zgodnie ze standardami będzie również dostosowany do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Po zakończeniu prac podróżni będą mogli wygodnie przejść między peronami oraz dojść do parkingów.

Nowy peron zapewni sprawniejszą obsługę pociągów na stacji. Przebudowa urządzeń sterowania ruchem kolejowym zwiększy przepustowość linii – pozwoli na kursowanie większej liczby pociągów. Wzrośnie też poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym dzięki wymianie torów i rozjazdów. Przez stację Opoczno Południe składy będą mogły jechać ponad 160 km/h.

Inwestycja pn. „Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na stacji Opoczno Płd. w ramach projektu pn. „Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa etap II” prowadzona będzie w formule „projektuj i buduj”, planowana jest w latach 2017- 2019. Szacowany koszt całego projektu to około 88 mln zł.

Lepszy dostęp do kolei w Opocznie i Włoszczowie

Uruchomiona w grudniu 2014 r. stacja Opoczno Południe zapewnia lepszy dostęp do transportu kolejowego, nie tylko mieszkańcom Opoczna, ale także podróżnym z pobliskich miejscowości. Po wykonaniu prac wzrosną możliwości stacji w zakresie obsługi podróżnych. To bezpośrednie i szybkie połączenia z Warszawą, Krakowem, Katowicami czy Wrocławiem. Obecnie w ciągu doby zatrzymuje się na niej ponad 30 pociągów. Opoczno Południe dysponuje czterema dziennymi połączeniami z naszym regionem. Są to pociągi PKP Intercity – Praha, Varsovia, Porta Moravica i Chopin.

Do końca maja 2018 r. powstanie również drugi peron na stacji Włoszczowa Północ (pierwszy powstał w 2006 r.). Oba rozwiązania ułatwią komunikację regionalną i międzyregionalną w Polsce. Tutaj z naszego regionu można dotrzeć dziennie trzema pociągami kategorii EIP.

2 komentarze

  1. Mam pytanie – ile osób dziennie korzysta z tych połączeń?
    Proponuję budowę peronów w Psarach i Górze Włodowskiej!!!!!!!!!!!

    1. Mam znajomą z Włoszczowy, twierdzi, że peron jest jak najbardziej wykorzystywany, gdyż sporo osób dojeżdża do Włoszczowy samochodem i przesiada się tam na pociąg do Warszawy. Choć z drugiej strony, takie rozwiązanie straci rację bytu po wybudowaniu łącznicy w Czarncy.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *