Co słychać na LK 151?

Już niedługo pojedziemy krócej z Raciborza do Chałupek

W zeszłym roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły i rozstrzygnęły przetarg na rewitalizację linii kolejowej nr 151 na odcinku Krzyżanowice – Chałupki. Postanowiliśmy sprawdzić, jak się ma sytuacja na linii remontowanej przez zarządce infrastruktury i co zmieni się po zakończeniu inwestycji. 


Jak poinformował nas Jacek Karniewski z biura prasowego PKP PLK S.A., na linii kolejowej nr 151 na odcinku Krzyżanowice – Chałupki została wymieniona nawierzchnia toru nr 1 oraz rozjazd w stacji Krzyżanowice. Na szlaku Krzyżanowice – Chałupki pozostały do wykonania następujące prace: wymiana nawierzchni w torze nr 2, przebudowa peronów na przystankach osobowych Rudyszwałd i Roszków Raciborski, wycinka drzew i krzewów, wymiana 2 rozjazdów w stacji Chałupki oraz 4 rozjazdów w stacji Krzyżanowice, a także odbudowa odwodnienia i remont obiektów inżynieryjnych. Ponadto zostanie również przebudowana nawierzchnia na 7 przejazdach kolejowo- drogowych.

Planowane są również dodatkowe roboty w stacji Krzyżanowice, do których należeć będą: wymiana nawierzchni w torach nr 1, 2 i 4, wymiana 7 rozjazdów, przebudowa 2 peronów, remont nawierzchni przejazdu kolejowo – drogowego (ul. Kolejowa), przebudowa urządzeń sterowania ruchem kolejowym, oświetlenia zewnętrznego i ogrzewania rozjazdów a także częściowa przebudowa sieci trakcyjnej – wyjaśnia Jacek Karniewski.

Prędkość pociągów na odcinku Krzyżanowice – Chałupki po zakończeniu wyżej wymienionych prac będzie wynosić 110 km/h, co wpłynie również na skrócenie czasu jazdy na tym odcinku.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *