Wagonownia pod prądem

Fot. Damian Kazimierczak

Do końca zmierzają również prace przy elektryfikacji odstawczej grupy wagonowej w Bielsku-Białej, której do parkowania swoich pojazdów używa PKP Intecity. Teraz swoje schronienie znajdą tam również pociągi ED250 i ED161, które do tej pory nocowały po różnych torach wokół bielskiego dworca.


Wokół bielskiego dworca to też nie jest określenie całkiem dokładne, bo bywa i tak, że niektóre jednostki pendolino czy dart pozostawiane są na noc w peronach dworca Bielsko-Biała Główna. Tak naprawdę z grupy odstawczej korzystały wyłącznie składy wagonowe wpychane tam bądź wypychane stamtąd przez poczciwą spalinówkę w służbie PKP Intercity.

Po zakończeniu elektryfikacji najnowocześniejsze pociągi narodowego przewoźnika po zakończeniu kursu na stacji Bielsko-Biała Główna będą mogły już bez przeszkód wjechać na tory odstawcze, bez konieczności korzystania z pomocy lokomotywy manewrowej, .

Ten pokaz slajdów wymaga włączonego JavaScript.

2 komentarze

  1. To inwestycja na pewno usprawni obsługę przygotowania składów elektrycznych do wyjazdu. Podoba mi się.

  2. A kiedy modernizacja stacji kolejowej Bielsko-Biała Główna? A wtedy może kiedy pieniądze na II etap modernizacji linii 139 z Czechowic do Zwardonia przez Bielsko-Białą, trafią na listę rezerwową na której ten projekt oczekuje?
    Zając życie ta część linii kolejowej podzieli los 190-tki, czyli za 5-6 lat dowiemy się że pieniędzy….nie ma i pewnie nie będzie!

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *