Co z dzierżawą autobusów w Gliwicach?

P1010755Pod koniec października br., wskutek powtórnego unieważnienia przetargu na dostawę dziewięciu nowych, niskopodłogowch autobusów dwunastometrowych, Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Gliwicach ogłosiło postępowanie przetargowe na dzierżawę siedmiu autobusów. W zeszłym tygodniu poznaliśmy potencjalnych wykonawców.


W przetargu na dzierżawę siedmiu autobusów komunikacji miejskiej dla PKM Gliwice, wpłynęły dwie oferty. Pierwszą z nich, tańszą, złożyło Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Jastrzębiu Zdroju, które za dzierżawę swoich pojazdów zażyczyło sobie 215 tysięcy złotych brutto. Drugą ofertę złożyło Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej Międzygminna, które chce wydzierżawić swoje autobusy za prawie 400 tysięcy złotych brutto.

Zgodnie z warunkami przetargu, oferty oceniane będą za pomocą trzech kryteriów:

  • cena – 60%,
  • ocena techniczna pojazdów – 35%,
  • warunki płatności – 5%.

Jak informowaliśmy w sobotę, PKM Gliwice po raz trzeci ogłosiło przetarg na dostawę 9 nowych, niskopodłogowych autobusów metrów. Czym tym uda się zakupić nowe pojazdy?

One comment

  1. Hm? Chyba ta likwidacja tramwajów w mieście – zaczyna się PeKaeMowi i jego sołtysowi/gospodarzowi Frankowi odbijać czkawką.

    Życzyłbym sobie i owszem by Gliwice miały nowoczesny tabor autobusowy – na RÓWNI Z TRAMWAJOWYM z powrotem do przywrócenia w mieście sieci i wybudowaniem nowych linii.
    Tylko trzeba zmienić burmistrza i podjąć w tym kierunku ZINTEGROWANE działania o charakterze METROPOLITALNYM, bo taki musi istnieć.

    Brak uwzględnienia tej formy jaką jest (był w mieście) TRAMWAJ, przy budowach CP z drugiej strony DW PKP oraz przebudowy placu dworcowego od frontu czy Placu Piastów, a także rozwoju połączeń w powiecie gliwickim (przedklużenie linii tramwajowej do Pyskowic oraz w okolice Bojkowa do Knurowa, a także z uwagi na Biedronkę na Wójtowej Wsi – przedłużyć linię do węzła z A4 na Ostropie lub dalej do Sośnicowic) i puszczanie stadami autobusów z zupełnym brakiem logiki skomunikowania i integracji daje niestety słabe efekty, które w pierwszej kolejności NALEŻY ZMIENIĆ.

    Rodzynkiem na torcie jest kolej wąskotorowa, która w relacji Gliwice – Rudy Raciborskie, jest wpisana jako zabytek, wobec którego magistrat miał jakieś plany rekonstrukcyjne, ale sprawa nadal jedynie znajduje swoje miejsce tylko w zapisach medialnych w internecie.

    Odtworzenie relacji między Gliwicami – Katowicami ciagiem GKW, na nowych szynobusach (nawet wąskotorowych) byłoby świetnym uzupełnieniem tego wszystkiego co nazwać należałoby ZINTEGROWANYM TRANSPORTEM na Zachodniej Bramie METROPOLII .
    TAK niewiele trzeba.
    Życzę sobie byśmy się tego doczekali.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *