Kraków rusza w stronę Katowic

Fot. PKP PLK S.A.
Fot. PKP PLK S.A.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały dziś umowę na modernizację trasy Katowice – Kraków, na odcinku Kraków Mydlniki – Kraków Główny Towarowy. Inwestycja za ponad 300 mln zł wpłynie na skrócenie czasu podróży i podniesienie standardu obsługi podróżnych. Prace wykona firma TORPOL S.A.


PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zgodnie z planem podpisują kolejne umowy inwestycyjne z wykorzystaniem środków UE, które ułatwią podróże aglomeracyjne, regionalne i dalekobieżne.

Realizacja tego projektu nie tylko skróci podróż z Katowic do Krakowa, ale także znacznie poprawi komunikację w aglomeracji krakowskiej. W obecnej perspektywie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. szczególną wagę przywiązują do wzmocnienia kolejowego transportu w aglomeracjach. Nasze inwestycje przekraczają 2 mld zł tylko w stolicy Małopolski, a podobne zadania usprawnią podróże także w Warszawie, Poznaniu i Rzeszowie – mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Na odcinku Kraków Mydlniki – Kraków Główny Towarowy, zmieni się standard obsługi pasażerów dzięki modernizacji peronów i urządzeń obsługi podróżnych. Powstanie nowy, wygodny przystanek Kraków – Bronowice, który dostosowany zostanie do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne i nawierzchnię zyska także stacja Kraków – Mydlniki. Obsługę podróżnych poprawi dodatkowo budowa podziemnego przejścia na perony zarówno na stacji jak i na nowym przystanku.

Rozpoczęcie prac między Krakowem Mydlnikami a Krakowem Głównym Towarowym planowane jest pod koniec 2016 r., a ich zakończenie w 2018 r. Koszt inwestycji to ok. 304 mln zł brutto. Zakończenie modernizacji odcinka Katowice – Kraków planowane jest w 2020 r.

One comment

  1. Czyli po sześciu latach „trwania” modernizacji na linii 133+134+138 mamy rozgrzebany odcinek Kraków-Mydlniki do Krzeszowic niby gotowy odcinek Jaworzno-Szczakowa do Mysłowic umowę na Kraków-Towarowy do Kraków Mydlniki oraz rozstrzygnięty przetarg na Trzebinia – Jaworzno. A gdzie działania na katastrofie zwanej stacja Mysłowice, a gdzie prace nad modernizacją 138 (Katowice – Mysłowice). Zaiste sukces! Przez 6 lat tyle pracy wykonano!!!! :):):):) 12 km? Wychodzi 5,5 metra na dzień!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *