Wygodniejsze podróże i sprawniejszy przewóz towarów

Fot. PKP PLK S.A.
Fot. PKP PLK S.A.

Bardziej komfortowa podróż, wygodniejsze perony oraz nowy most. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. za prawie 8 mln zł realizują kolejną inwestycję na stacjach i przystankach osobowych na linii kolejowej nr 61, na odcinku Koniecpol – Częstochowa Stradom.


PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. konsekwentnie poprawiają standard obsługi podróżnych na linii Koniecpol – Częstochowa Stradom. Po kompleksowej przebudowie peronów w Juliance i Lusławicach, pasażerowie jeszcze w tym miesiącu skorzystają z odnowionych peronów na przystankach: Koniecpol Magdasz, Staropole Częstochowskie i Podlesie. Obiekty są wyposażane w antypoślizgową nawierzchnię, wiaty, oświetlenie, ławki. Nowe tablice i oznakowanie poprawią informację. Są również udogodnienia dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się – nowe pochylnie, oznakowanie tras i dróg dojścia. W I kwartale przyszłego roku uruchomiony zostanie nowy system zapowiedzi megafonowych i monitoringu.

Modernizowany jest również most nad Pilicą w Koniecpolu. Obecny, jednoprzęsłowy most, na którym zostało wprowadzone ograniczenie prędkości do 30 km/h ze względu na parametry techniczne, zostanie zastąpiony nowym, trzyprzęsłowym z betonu sprężonego. Dzięki przebudowie mostu zostanie zwiększona prędkość do 120 km/h. Planowany termin zakończenia prac związanych z modernizacją mostu – II kwartał 2017 r. Koszt inwestycji to prawie 8 mln zł, a środki, z których jest finansowana pochodzą z budżetu.

Inwestycja pn.: „Wykonanie przebudowy mostu w torze nr 2 oraz przebudowy peronów w torze nr 1 i 2 na odcinku Koniecpol – Częstochowa Stradom na linii kolejowej nr 61 Kielce – Fosowskie” w ramach projektu inwestycyjnego pn. „Rewitalizacja linii kolejowej nr 61 i 572 na odcinku Włoszczowa Północ – Częstochowa Stradom”.

Wygodniejsze stacje Częstochowa i Częstochowa Stradom

Na stacji w Częstochowie już od lipca podróżni korzystają z 3 przebudowanych peronów. Platformy zostały wyposażone w nową nawierzchnię, wiaty oraz ławki i tablice informacyjne.

Są również dostosowane do obsługi osób niepełnosprawnych. Przebudowane przejście pod torami łączące budynek stacji Częstochowa Stradom z peronem nr 2 znacznie poprawiło komunikację. Podróżni o ograniczonych możliwościach poruszania się mogą korzystać z pochylni. Tunel wyposażony jest w monitoring. Przebudowa peronów na stacji Częstochowa i budowa przejścia pod torami na stacji Częstochowa Stradom kosztowały ok. 11 mln zł.

 

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *