Sześć ofert w Cieszynie

Tutaj niebawem wiele się zmieni. Na lepsze
Tutaj niebawem wiele się zmieni. Na lepsze

Sześć podmiotów złożyło ważne oferty na budowę zintegrowanego centrum przesiadkowego przy ulicy Hajduka w Cieszynie. Była też siódma propozycja, ale ze względu na uchybienia proceduralne nie została ona rozpatrzona. Inwestycja ma zostać ukończona do 30 listopada przyszłego roku.


Dzisiaj otwarte zostały oferty, które wpłynęły do Urzędu Miejskiego w Cieszynie, biorące udział w przetargu na budowę wielofunkcyjnego, zintegrowanego centrum przesiadkowego w centrum Cieszyna. Zamawiający może być zadowolony, bo żadna z ofert nie przekroczyła przewidzianego budżetu inwestora na to zadanie, wynoszącego 17 milionów złotych. Wybór wykonawcy zostanie dokonany między sześcioma podmiotami.

Oto propozycje, które wpłynęły (w kolejności ich odczytywania):

  • Metro Katowice – 12 364 195 zł,
  • Beskid Nr 6 Bielsko-Biała  – 14 439 875 zł,
  • Instal Cymorek Pierściec – 11 921 303 zł,
  • HB-Unibud Czechowice-Dziedzice – 12 986 129 zł,
  • Intra Żywiec – 13 689 900 zł,
  • Balzola Polska – 13 208 830 zł

W związku z nowelizacją ustawy o zamówieniach publicznych kryterium najniższej ceny nie mogło przekroczyć 60 procent warunków wyboru. Tak też uczyniono w Cieszynie, a ponieważ w innych kryteriach potencjalni wykonawcy postawili bardzo podobne oczekiwania (np. termin rozliczeniowy oprócz jednej oferty wyznaczono na okres trzymiesięczny, czy gwarancji, gdzie wszystkie propozycje zawierają termin 72-miesięcy), to należy spodziewać się, że cena może mieć jednak znakomite znaczenie przy wyborze wykonawcy.

Ogłoszenie wyników konkursu planowane jest około 20 listopada. Jeśli tak się stanie i po upływie procedury odwoławczej, wybór zamawiającego nie zostanie podważony, to wtedy w połowie grudnia z wybranym wykonawcą zostanie podpisana umowa na realizację tej bardzo oczekiwanej inwestycji.

3 komentarze

  1. Jeśli inwestycja ma być ukończona 30 listopada to już mają duże opóźnienie, w zimie niewiele zrobią,co najwyżej prace rozbiórkowe,a gdzie reszta?Odnowienie pozostałego budynku,wybudowanie nowej poczekalni,toalet,stanowisk,wiat,tablic informacyjnych itp.Oświetlenie placu i również ulicy Hajduka przed budynkiem nowego/starego dworca.Aco z tymczasowym placem dla autobusów?Oby nie skończyło się to wielką prowizorką i ogólną kompromitacją.

  2. Sześciu chętnych do realizacji, inwestor ma projekt to komfort w porównaniu z inwestycjami kolejowymi, gdzie jest 66 mld zł do wydania a każdy przetarg zaczyna się od fazy projektowej, która trwa co najmniej rok, albo dłużej.
    Ostatni Kurier Kolejowy podaje, że wielu ekspertów uważa, że część środków unijnych przeznaczonych na rozwój kolei przepadnie. Polski Związek Pracodawców Budownictwa uważa, że nie jest możliwa realizacja tak szerokiego zakresu rzeczowego do roku 2023. Dlaczego? Ponieważ PKP PLK w większości nie posiada dokumentacji technicznej niezbędnej do realizacji zadań.
    To jest dopiero problem, MIEĆ DOSTĘP DO PIENIĘDZY I NIE BYĆ W STANIE ICH WYDAĆ.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *