Dąbrowa zweryfikuje sieć komunikacyjną

Fot. UM Dąbrowa Górnicza
Fot. UM Dąbrowa Górnicza

Od 1 listopada 2016 roku zmienił się rozkład linii autobusowej nr 690, dzięki czemu w Dąbrowie Górniczej można dotrzeć pod samo Centrum Administracyjne, w którym oprócz urzędu miejskiego mieszczą się także sąd i prokuratura. Jak się okazuje, nie jest to ostatnia zmiana w rozkładzie jazdy dąbrowskich autobusów.


Autobusy linii nr 690 zatrzymują się przy ul. Granicznej, zarówno jadąc z kierunku Huty Katowice, jak i centrum miasta. Ma to ułatwić mieszkańcom dotarcie do urzędu miejskiego oraz instytucji zlokalizowanych w budynku Centrum Administracyjnego.

Do tej pory Centrum Administracyjne nie miało bezpośredniego połączenia autobusowego. Mieszkańcy korzystali z przystanków oddalonych o kilkaset metrów. Teraz można podjechać w bezpośrednie sąsiedztwo urzędu miejskiego, sądu i prokuratury. To pierwsza korekta układu komunikacyjnego od bardzo długiego czas – mówi Damian Rutkowski, zastępca prezydenta Dąbrowy Górniczej.

Dotąd autobusy linii 690 jadące Aleją Zagłębia Dąbrowskiego skręcały w ul. Morcinka i dalej kierowały się w stronę Alei Piłsudskiego. Obecnie na zmodyfikowanej trasie przejazdu, autobusy jadące w kierunku centrum, omijają przystanek przy ul. Morcinka, kierując się w ul. Graniczną, gdzie powstał przystanek „Dąbrowa Górnicza Urząd Miejski”. Z kolei autobusy jadące w stronę Gołonoga, z uwagi na konieczność bezpiecznego skrętu z Alei Piłsudskiego w ul. Graniczną, pomijają przystanek „Dąbrowa Górnicza Gołonóg Damel”.Długość tras i czasów przejazdu dla obu kierunków jazdy pozostają bez zmian.

Zmiana przebiegu linii 690 to pierwsza, ale wszystko na to wskazuje, że nie ostatnia zmiana w rozkładzie jazdy dąbrowskich autobusów.

Obecny układ komunikacyjny ma już 25 lat. Przez ten czas nie badano jego aktualności. Tymczasem Dąbrowa Górnicza nie jest już tym samym miastem, którym była ćwierć wieku temu. Powstały nowe osiedla, rozwinęły się dzielnice, które wcześniej uważano za peryferyjne rejony miejskie, przybyło sporo obiektów publicznych takich jak Hala Centrum czy park wodny. Mieszkańcy zmieniają także styl życia. Chcą mieć łatwy dostęp do terenów zielonych i rekreacyjnych. Temu wszystkiemu trudno sprostać, kiedy główny trzon komunikacyjny opiera się na osi: centrum – Huta Katowice – mówi wiceprezydent Damian Rutkowski.

Prace nad nową siatka połączeń komunikacyjnych, będą prowadzone przy szerokim udziale mieszkańców i ekspertów, którzy przeanalizują oczekiwania pasażerów, obecne ich przepływy oraz kierunki rozwoju miasta. Wskażą także najlepsze lokalizacje centrów przesiadkowych.

Planowane centra przesiadkowe muszą spełniać kilka zadań. Będą między innymi łączyć zróżnicowany transport i ułatwiać podróżowanie zarówno po mieście, jak i poza jego granicami. Cały układ komunikacyjny ma być zintegrowany i obejmować połączenia autobusowe, tramwajowe, kolejowe, samochodowe i rowerowe – podsumowuje Damian Rutkowski.

One comment

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *