Operacja „wiślanka” rozpoczęta

Fragment linii 191 pomiędzy Goleszowem a Ustroniem
Fragment LK 191, między Goleszowem a Ustroniem

Konsorcjum firm: IDOM Inżynieria Architektura i Doradztwo Sp. z o.o. oraz IDOM Ingenieria y Consultoria S.A. na podstawie umowy zawartej z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., opracuje dokumentację przedprojektową na potrzeby zadania prowadzonego pn. „Rewitalizacja linii kolejowych nr 694/157/190/191 Bronów – Bieniowiec – Skoczów – Goleszów – Cieszyn/Wisła Głębce”. 


O postępowaniu przetargowym, pisaliśmy TUTAJ. Jego rozstrzygnięcie oznacza, że modernizację linii kolejowych od Bronowa przez Chybie, Skoczów, Goleszów i dalej w jedną stronę Ustronia i Wisły, a w drugą w kierunku Cieszyna, można uznać za rozpoczętą. Przed nami bardzo istotny, choć mało widowiskowy okres tworzenia dokumentacji przedprojektowej, na kanwie której oparty później zostanie projekt i wykonane prace. To proces żmudny i skomplikowany.

Przedstawiciele zwycięskiego konsorcjum, któremu w wyniku przeprowadzonego konkursu powierzono realizację tego zadania, planują w połowie listopada spotkać się ze wszystkimi zainteresowanymi stronami. Mowa o przedstawicielach władz wojewódzkich, samorządu terytorialnego, przewoźników kolejowych oraz zarządcy infrastruktury by wysłuchać ewentualnych wniosków jakie powinny się znaleźć w mającym powstać projekcie, według którego modernizacja popularnej „wiślanki” zostanie wykonania. Miejscem spotkania najprawdopodobniej będzie siedziba cieszyńskiego starostwa.

Przypomnijmy, że zadanie „Rewitalizacja linii kolejowych nr 694/157/190/191 Bronów – Bieniowiec – Skoczów – Goleszów – Cieszyn/Wisła Głębce” jest realizowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014 – 2020.

11 komentarzy

  1. Dobre wieści szkoda tylko, że nie dla wszystkich, bo z natury projekt będzie ignorował ciąg po odcinku 190 ze Skoczowa do Bielska.

    1. Ten projekt i tak jest rozszerzony o odcinek Goleszów – Cieszyn, którego miało nie być. Natomiast podejście do BB – Skoczów wszystkich decydentów to tragedia. Nie, bo to, nie, bo tamto i tak w kółko. Ale będziemy próbować dalej

  2. Linia z Cieszyna do Bielska powinna być „oczkiem w głowie” starostów z Cieszyna i Bielska. Ta linia ma szansę stać się linią międzynarodową: Z Bielska do Frydka – Mistka lub nawet Ostrawy. Sami Czesi są zainteresowani kursowaniem tam pociągów. Dla całego regionu Śląska Cieszyńskiego, sprawa o kapitalnym znaczeniu dla aktywizacji gospodarczej miejscowości leżących przy trasie.

    1. Witam. Ciekawe dlaczego większość sądzi jak Pan, natomiast decydenci zupełnie odwrotnie. O ile Cieszyn jeszcze coś robi, o tyle w starostwie bielskim myślenie jest takie, że, wszystko co jeździ a nie jest ich PKS-em to wróg publiczny. Ale to już potrwa niedługo i to nie kolej będzie dla PKS-u największą konkurencją i problemem. Natomiast, jak coś stanie się niedobrego PKS-owi to będzie wina kolei. Taką tu mamy karmę.

      1. Smutno się to czyta. Czy to aby nie kompleksy po odebraniu Bielsku – Białej statusu miasta wojewódzkiego?… Zamiast dbać o swój region (niech będzie Podbeskidzie), to zasada „na złość mamie odmrożę sobie uszy”.

    2. Ja bym to pociagnął dalej:
      Cieszyn – Skoczów – Bielsko Biała – Żywiec – Jeleśnia.
      Jeśli dogadały by się samorządy naszego województwa i małopolskiego – to so Suchej i do Zakopanego – taka kolej Beskidzko-Tatrzańska.

  3. Jak państwo przeznaczy m.in. znajdzie pieniądze 120 milionów pln na odcinek Bielsko-Biała – Skoczów, a chciałbym żeby tak było, to wtedy zobaczymy ilu faktycznie przeciwników linii kolejowej wyjdzie na światło dzienne aby protestować…Wtedy już bedą się musieli pokazać.
    A PKS-y co tolerują prywatną konkurencję tzw. busy? Jakoś prywatni przewoźnicy którzy w fatalnych warunkach przewożą ludzi nie są jakimś rywalem dla PKS-u, który odbiera im pasażerów, a tu co kolos publiczny boi się wznowienia ruchu po torach?
    Czemu PKS nie walczy aby wyeliminować Bus-y a boją się powrotu pociągów na linię BB-Cieszyn?
    Setki tysięcy mieszkańców, turystyka, szkoły, miejsca pracy, a oni gadają że się nie opłaca.
    Nie mówcie mi że lobby jest takie silne że ani PO ani obecnie PIS nie chcą dać pieniędzy na kolej w rozwinięty region na południu kraju. Jedynie ta linia kolejowa 190 jest wykorzystywana w kampaniach wyborczych. Politycy z BB i regionu nawet ci którzy deklarowali pomoc, milczą. Kłamali tylko po to aby mogli zdobyć jak najwięcej głosów?

  4. Wszystko co dotyczy lini 190 na odcinku Bielsko – Cieszyn to czysta paranoja ludzi bez wiedzy , pasji i patrzenia w przyszłość dla dalszych pokoleń . Liczy się tu i teraz i żeby wygrać na przetargach i coś tam zarobić nic dla drugiego człowieka zastanawiam się jaka jest misja polityków i radnych miast Podbeskidzia ? A może czekamy na koleje czeskie lub niemieckie im się opłaci a my Polacy znowu jak te myszki hm dziękuje !!!z szacunkiem dla portalu i wszystkich co kochają kolej która ma przyszłość widząc co się dzieje na drogach śmierci w Polsce hej

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *