Praha i Varsovia jednak EIC?

Varsovia pozostanie pociągiem kategorii EIC
Wszystkie pociągi międzynarodowe pojadą nadal od grudnia jako EIC

Wszystko wskazuje na to, że w nowym rozkładzie jazdy, wchodzącym w życie 11 grudnia, z Katowic do Warszawy Centralną Magistralą Kolejową pojadą wyłącznie pociągi kwalifikowane EIP i EIC. Relacje IC i TLK pojadą „wiedenką” przez Częstochowę, Piotrków Trybunalski i Skierniewice.


Trochę się zmieniło w planach przyszłego rozkładu jazdy, zamieszczonego na stronie internetowej oraz aplikacjach PKP PLK. Na trasie Katowice – Warszawa dostrzegliśmy zmianę wydawałoby się drobną, ale bardzo istotną. Dla naszych, pasażerskich, kieszeni.

Pierwsza wersja, która została opublikowana kilka tygodni temu  stanowiła bowiem, że pociągi międzynarodowe pociągi Praha, Porta Moravica oraz Varsovia, zostały oznaczone jak relacje kategorii IC, czyli tańszej części składowej oferty tego przewoźnika. Ponieważ będą one nadal wytrasowane przez Centralną Magistralę Kolejową po cichu można było mieć nadzieję, że najszybszym polskim szlakiem będzie można trzy razy w ciągu dnia skorzystać z tańszych połączeń w stosunku do pociągów EIP i EIC. Dodajmy, w całkiem komfortowych warunkach, bo koleje czeskie i węgierskie odpowiadające za obsadę taborową w tych relacjach, zazwyczaj wystawiają wagony na wysokim poziomie.

Niestety, w opublikowanych rozkładach dokonano w weekend kilku zmian i pierwsza, która rzuciła się nam w oczy dotyczyła powrotnego „przekwalifikowania” pociągów Praha, Porta Moravica oraz Varsovia na kategorię EIC. Wszystko wskazuje więc na to, że jedynym tańszym pociągiem na CMK będzie od 11 grudnia Chopin (Warszawa Wschodnia – Wiedeń, choć na razie sklasyfikowany jest jako EuroNight), wyjeżdżający jednak z Katowic kilkanaście minut po godzinie 4 i przyjeżdżający ze stolicy kwadrans przed północą. Jeśli jednak jesteśmy już przy Chopinie, to jako plus trzeba podać fakt, że w naszym regionie od nowego rozkładu jazdy ma on w obu kierunkach zatrzymywać się w Zebrzydowicach, Pszczynie, Tychach, Katowicach, Sosnowcu, Dąbrowie Górniczej i Zawierciu

Jeszcze jedna korekta, którą udało się nam wychwycić, dotyczy pociągu TLK Górnik, który pierwotnie miał kursować w relacji Gliwice – Warszawa Wschodnia. W zamieszczonej aktualnie wersji trasa tego pociągu została skrócona do Katowic, które widnieją jako stacja początkowa i docelowa tej relacji. Do stolicy dotrzemy nim, podobnie jak pozostałymi pociągami kategorii TLK i IC, przez Częstochowę, Piotrków Trybunalski i Skierniewice.

Analizując te dane, prosimy nadal o jedno. Jak dowiedzieliśmy się dzisiaj w biurze prasowym PKP Intercity, to, co jest umieszczone na portalu i aplikacjach zarządcy infrastruktury, według przewoźnika jest tylko zarysem oficjalnego rozkładu jazdy. To, co naprawdę będzie obowiązywać do grudnia roku 2017 ma zostać opublikowane w połowie listopada.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *