Siedmiu chętnych na dużą robotę

6Nieco ponad 373 miliony złotych – to wartość najniższej oferty, złożonej przez konsorcjum, które tworzą: Trakcja PRKiI, Comsa, ZUE, Strabag oraz Strabag Rail, w przetargu na odnowienie linii kolejowych na odcinku pomiędzy Chybiem a stacjami Nędza i Turze.


Oferta konsorcjum opiewa dokładnie na 373,74 mln zł netto wobec budżetu inwestora w wysokości 493,75 mln zł netto. Kryteria wyznaczone przez zamawiającego, PKP PLK SA, to cena (80 proc.), termin realizacji (10 proc.) oraz okres gwarancji i rękojmi (10 proc.). To one zadecydują głownie przy wyborze oferenta, gdyż wszyscy potencjalni wykonawcy biorący udział w konkursie zadeklarowali 30-miesięczny termin realizacji zlecenia oraz okres gwarancji wynoszący 72 miesiące.

Prace obejmą linie kolejowe nr 140, 148, 157, 159, 173, 689, 691 na odcinku Chybie – Żory – Rybnik – Nędza/Turze. W ramach inwestycji wyremontowanych zostanie 60 km linii kolejowej. Prace obejmą w różnym zakresie stacje: Nędza, Sumina, Rybnik, Rybnik Gotartowice, Żory, Warszowice i przystanki: Turze, Nędza Wieś, Jejkowice, Ciepłownia, Studzionka, Strumień, Dębina, Szymocice, Górki Śląskie, Szczejkowice, Piaski. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji 18 odnowionych i komfortowych peronów. Obiekty będą wyposażone w elementy małej architektury i dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Inwestycja obejmuje również rewitalizację 30 obiektów inżynieryjnych (mostów, wiaduktów, przepustów).

W ramach prac wymieniona zostanie sieć trakcyjna. Modernizacja urządzeń sterowania ruchem i przebudowa przejazdów kolejowych wpłynie na poprawę poziomu bezpieczeństwa. Nowe rozjazdy, wyposażone w urządzenia elektrycznego ogrzewania, zapewnią sprawny przejazd pociągów w zimie. Po zakończeniu prac zwiększy się przepustowość linii, a pociągi pojadą ponad 100 km/h, co wpłynie na skrócenie czasu przejazdu w komunikacji pasażerskiej i płynny przejazd pociągów towarowych.

Na koniec warto wymienić pozostałych uczestników konkursu (wartość ofert netto):

1. Torpol – 384,04 mln zł;

2. Konsorcjum: Porr Polska Construction, Porr Bau – 396,60 mln zł;

3. Konsorcjum: Track Tec Construction, Swietelsky Rail Polska, Swietelsky Baugesellschaft, Infrakol, Leonhard Weiss, Intop Warszawa, Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie – 424,89 mln zł;

4. Konsorcjum: Budimex, Ferrovial Agroman – 434,89 mln zł;

5. Konsorcjum: Vias y Construcciones, Tecsa Empresa Constructora, Electren, NDI SA, NDI sp. z o.o. – 440,25 mln zł;

6. Konsorcjum: OHL ZS, Intercor, Elektrizace zeleznic Praha – 463,26 mln zł.

2 komentarze

  1. Heh, aż trudno sobie wyobrazić tą linię wyremontowaną 🙂 Na prawdę świetna sprawa ;-D Teraz prędkość drogowa zróżnicowana 40-30 km/h 🙂 Szkoda, że bedzie to tak długo trwało, ale za to jakie będą efekty ?! Wyremontowane wszystko ! 😀 Aż przyjemnie sobie wyobrazić ruch na tej lini po remoncie 😀 93 skończyli, 139 prawie, wiec jest wszystko ok 🙂 Wszystko idzie w dobrym kierunku 😀

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *