Remont linii 90 czas zacząć

Fragment linii kolejowej nr 90 w Cieszynie
Fragment LK 90 w Cieszynie

Dzisiaj ma rozpocząć się remont linii kolejowej nr 90 pomiędzy Zebrzydowicami a Cieszynem. Remont ważny, szczególnie dla tego drugiego ośrodka, który za kilka tygodni rozpocznie prace przy budowie centrum przesiadkowego.


Komunikat, który otrzymaliśmy z Warszawy z siedziby PKP PLK mówi m.in. tak: „W ramach zadania  „Naprawa bieżąca nawierzchni na linii nr 90 Zebrzydowice – Cieszyn w km 12,983 – 29,503 w wybranych lokalizacjach wraz z robotami towarzyszącymi” planowane są prace związane z wymianą podkładów oraz szyn S49, uzupełnieniem tłucznia, mechanicznym podbiciem torów oraz sprawdzeniem i naprawieniem sieci trakcyjnej”. Z tego co nam udało się dodatkowo ustalić – na całym odcinku ma zostać wymienionych łącznie 2165 podkładów.

W piątek informowaliśmy o tym, że miasto ogłosiło przetarg na budowę centrum przesiadkowego, które ma być gotowe pod koniec przyszłego roku. Ponieważ dojazd do Cieszyna z naszego kraju, do momentu wyremontowania odcinka linii 190 na odcinku Cieszyn – Goleszów, jest możliwy tylko od strony Zebrzydowic, to ta inwestycja, jest bardzo istotna dla kolejowej przyszłości miasta nad Olzą.

Linia 90 to aktualnie jedyna możliwość, nie licząc wjazdu od strony czeskiej, dostania się do Cieszyna koleją i to właśnie tędy mają dojechać pierwsze pociągi po oddaniu do użytku wielofunkcyjnego centrum przesiadkowego. To istotna sprawa nie tylko dla Kolei Śląskich, które prowadzą tędy przewóz pasażerów w ramach linii S58, lecz również dla coraz szerszego grona przewoźników towarowych, którzy odkryli w tym szlaku możliwość szybszego skierowania swoich pociągów do Czeskiej Republiki.

Koniec remontu zaplanowany jest na połowę listopada. Warto pamiętać także, że prace nie spowodują całodobowego zamknięcia szlaku. Od godziny 19 do godziny 6 następnego dnia, na linii 90 ruch pociągów zarówno pasażerskich jak i towarowych, będzie prowadzony zgodnie z rozkładem jazdy. My, oczywiście, ze swej strony, będziemy interesować postępem prac i pojawimy się na tej linii, by pokazać Wam przebieg prac.

3 komentarze

  1. Czyżby w PLK wracała normalność pamiętana z dawnych czasów gdy kolej znaczyło dobra organizacja?
    Ciekawe ile ten remont będzie kosztował w przeliczeniu na 1 km. Podejrzewam, że nie więcej jak 70 tys zł.

    1. Witamy. Może tak być. Podkreślaliśmy już kilka razy, że przyzwoite wrażenie zrobił na nas remont w Zebrzydowicach gdzie niewielkim nakładem sił całkiem dobrze odnowiono jeden z torów na linii 93. Z linią 90 z ocenami wstrzymany się do listopada gdy prace mają się zakończyć, ale zebrzydowicki przykład pokazuje, że da się i mamy nadzieję, że to samo stanie się między Zebrzydowicami a Cieszynem.

  2. Zapowiada się obiecująco. Centrum przesiadkowe w Cieszynie, remont międzynarodowych linii kolejowych, za niedługo zapewne ruszy remont linii 190, kolej na śląsku cieszyńskim pomału wraca do świetności. I bardzo dobrze może wkońcu te przedsiębiorstwa busiarskie upadną na rzecz kolei, bo ona ma duże predyspozycje i znaczenie w tej części regionu

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *