Ostatni akt utrudnień na LK139

EN76 Kolei Śląskich
EN76 Kolei Śląskich

Będzie ciężko, ale trzeba to przeżyć. Przed nami ostatni akt trwającego już ponad półtora roku remontu linii 139 z Katowic do Bielska-Białej. Od jutra, po jednym torze pociągi będą jeździć między Katowicami Ligotą i posterunkiem odgałęźnym Mąkołowiec na granicy Tychów i Katowic. Zakończenie prac planowane jest na 10 grudnia.


W okresie od 08 października do 10 grudnia 2016, na odcinku Katowice Ligota – Mąkołowiec w torze nr 1 na szlaku Katowice – Tychy, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. będą prowadziły prace remontowe związane ze wzmocnieniem nawierzchni torowej. W związku z tymi pracami ruch pociągów na tym odcinku będzie prowadzony dwukierunkowo po jednym torze (nr 2) i część pociągów Kolei Śląskich (26) na odcinku Katowice – Tychy Lodowisko zostanie zastąpiona zastępczą komunikacją autobusową – tłumaczy Jacek Karniewski z biura prasowego PKP PLK S.A.

Wszystkie te zmiany znajdują się na plakatowych rozkładach jazdy pociągów oraz w internecie. Zakres prac utrzymaniowo – naprawczych na tym odcinku obejmuje m.in oczyszczenie warstwy podsypki pod torami, uzupełnienie tłucznia, ułożenie warstwy geowłókniny zabezpieczającej nawierzchnię torową przed dostępem wilgoci, a także przebudowę kabla światłowodu.

– Remont obejmie również przejazdy kolejowe a wszystkie obiekty inżynieryjne na tym odcinku zostaną poddane zabiegom konserwacyjno-naprawczym – dodaje Jacek Karniewski.

To powtórka „akcji” z drugiego kwartału tego roku, gdy remontowany był tor numer 2 na tym fragmencie LK139. W związku z tym, roozwiązania, by pasażerowie odczuli to zamieszanie w najmniejszy sposób, będą podobne do tych z wiosny.

Za niektóre pociągi na linii S4 Sosnowiec – Katowice – Tychy – Tychy Lodowisko musimy uruchomić zastępczą komunikację autobusową. Będzie ona kursować w relacji przyspieszonej z Tychów Lodowiska do Katowic. Sytuację dodatkowo komplikuje fakt, że pociągi Kolei Śląskich muszą przepuszczać pociągi o wyższym priorytecie, czyli pociągi pospieszne i ekspresowe – przekonuje Michał Wawrzaszek, rzecznik prasowy KŚ.

Generalnie, jeśli będziemy planowali podróż koleją w rejon Tychów i dalej na południe województwa, to trzeba pamiętać o trzech rzeczach:

  • Po pierwsze, autobusy komunikacji zastępczej kursują bez żadnych przystanków pomiędzy katowickim dworcem a Tychami Lodowiskiem.
  • Po drugie, kilka pociągów linii S5 (z i do Bielsku-Białej, Żywca i Zwardonia) i S6 (z i do Ustronia i Wisły, czyli Goleszowa, bo z powodu prac torowych tylko tam dojeżdżają aktualnie pociągi) będzie jeździć w skróconej relacji, zaczynając i kończąc bieg na stacji Tychy.
  • Po trzecie, jeździć będą pociągi  Tychy – Tychy Lodowisko i odwrotnie, umożliwiające dogodne przesiadki pasażerom przyjeżdżającym z i odjeżdżającym do Katowic, poci będą kursować pomiędzy Tychami a Katowicami. Trochę to skomplikowane, ale do opanowania.

Warto pamiętać również o tym, że 16 października będzie miała miejsce kolejna korekta rozkładu jazdy i niektóre godziny przyjazdów i odjazdów pociągów się zmienią, ale do przyszłej niedzieli według harmonogramu rozkładu jazdy KŚ ma wyglądać to TAK.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *