Ostatni akt utrudnień na LK139

EN76 Kolei Śląskich
EN76 Kolei Śląskich

Będzie ciężko, ale trzeba to przeżyć. Przed nami ostatni akt trwającego już ponad półtora roku remontu linii 139 z Katowic do Bielska-Białej. Od jutra, po jednym torze pociągi będą jeździć między Katowicami Ligotą i posterunkiem odgałęźnym Mąkołowiec na granicy Tychów i Katowic. Zakończenie prac planowane jest na 10 grudnia.


W okresie od 08 października do 10 grudnia 2016, na odcinku Katowice Ligota – Mąkołowiec w torze nr 1 na szlaku Katowice – Tychy, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. będą prowadziły prace remontowe związane ze wzmocnieniem nawierzchni torowej. W związku z tymi pracami ruch pociągów na tym odcinku będzie prowadzony dwukierunkowo po jednym torze (nr 2) i część pociągów Kolei Śląskich (26) na odcinku Katowice – Tychy Lodowisko zostanie zastąpiona zastępczą komunikacją autobusową – tłumaczy Jacek Karniewski z biura prasowego PKP PLK S.A.

Wszystkie te zmiany znajdują się na plakatowych rozkładach jazdy pociągów oraz w internecie. Zakres prac utrzymaniowo – naprawczych na tym odcinku obejmuje m.in oczyszczenie warstwy podsypki pod torami, uzupełnienie tłucznia, ułożenie warstwy geowłókniny zabezpieczającej nawierzchnię torową przed dostępem wilgoci, a także przebudowę kabla światłowodu.

– Remont obejmie również przejazdy kolejowe a wszystkie obiekty inżynieryjne na tym odcinku zostaną poddane zabiegom konserwacyjno-naprawczym – dodaje Jacek Karniewski.

To powtórka „akcji” z drugiego kwartału tego roku, gdy remontowany był tor numer 2 na tym fragmencie LK139. W związku z tym, roozwiązania, by pasażerowie odczuli to zamieszanie w najmniejszy sposób, będą podobne do tych z wiosny.

Za niektóre pociągi na linii S4 Sosnowiec – Katowice – Tychy – Tychy Lodowisko musimy uruchomić zastępczą komunikację autobusową. Będzie ona kursować w relacji przyspieszonej z Tychów Lodowiska do Katowic. Sytuację dodatkowo komplikuje fakt, że pociągi Kolei Śląskich muszą przepuszczać pociągi o wyższym priorytecie, czyli pociągi pospieszne i ekspresowe – przekonuje Michał Wawrzaszek, rzecznik prasowy KŚ.

Generalnie, jeśli będziemy planowali podróż koleją w rejon Tychów i dalej na południe województwa, to trzeba pamiętać o trzech rzeczach:

  • Po pierwsze, autobusy komunikacji zastępczej kursują bez żadnych przystanków pomiędzy katowickim dworcem a Tychami Lodowiskiem.
  • Po drugie, kilka pociągów linii S5 (z i do Bielsku-Białej, Żywca i Zwardonia) i S6 (z i do Ustronia i Wisły, czyli Goleszowa, bo z powodu prac torowych tylko tam dojeżdżają aktualnie pociągi) będzie jeździć w skróconej relacji, zaczynając i kończąc bieg na stacji Tychy.
  • Po trzecie, jeździć będą pociągi  Tychy – Tychy Lodowisko i odwrotnie, umożliwiające dogodne przesiadki pasażerom przyjeżdżającym z i odjeżdżającym do Katowic, poci będą kursować pomiędzy Tychami a Katowicami. Trochę to skomplikowane, ale do opanowania.

Warto pamiętać również o tym, że 16 października będzie miała miejsce kolejna korekta rozkładu jazdy i niektóre godziny przyjazdów i odjazdów pociągów się zmienią, ale do przyszłej niedzieli według harmonogramu rozkładu jazdy KŚ ma wyglądać to TAK.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *