Infrastrukturalne inwestycje Tramwajów Śląskich (Cz.2)

P1010965Plany inwestycyjne Tramwajów Śląskich sięgają od wymiany taboru, przez modernizacje infrastruktury, aż po budowę nowych linii tramwajowych. Wczoraj, skupiliśmy się na tym ostatnim elemencie a dzisiaj pokrótce opiszemy zamiary śląskiej spółki związane z modernizacją istniejącej już infrastruktury tramwajowej.


Projekt inwestycyjny Tramwajów Śląski prowadzony jest pn.: „Zintegrowany projekt modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko – Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego”. Jego wartość szacuje się na ok. 880 mln złotych, a poziom dofinansowania określony został wstępnie na poziomie 63%.

Jak pisaliśmy wczoraj, śląska spółka liczy, że w trakcie realizacji planowanych zadań dofinansowanie wzrośnie, podobnie jak w przypadku poprzedniego projektu.

Modernizacja istniejącej infrastruktury

– To bardzo rozległa tematyka, dlatego, że nasze plany inwestycyjne zakładają modernizację blisko 100 km torowisk w 10 miastach – tłumaczy Andrzej Zowada, rzecznik prasowy spółki Tramwaje Śląskie.

W związku z szerokim zakresem remontów, realizacja planowanych inwestycji odbywać się będzie w dwóch etapach. W pierwszym, przeprowadzone zostaną projekty, które nie wymagają uzyskania decyzji środowiskowych bądź są już zaawansowane pod względem przygotowania, a w drugim, zadania, które wymagają uzyskania takiej decyzji lub takie, które są w początkowej fazie przygotowania do realizacji.

I tak, w pierwszym etapie Tramwaje Śląskie planują m.in.:

  • wybudować pierwszą część nowej linii tramwajowej w Sosnowcu – od pętli Zagórze do placu Papieskiego,
  • zmodernizować torowisko w ul. 3 Maja w Chorzowie,
  • zmodernizować torowisko od centrum Bytomia do zajezdni Bytom Stroszek,
  • zmodernizować torowiska na terenie Dąbrowy Górniczej, w tym linię do Huty Katowice.

Ten etap obejmuje większą część zadań ujętych w projekcie, ale nie sposób tu wymieniać wszystkich – wyjaśnia rzecznik.

Natomiast w drugim etapie projektu, spóła planuje m.in.:

  • drugi etap budowy linii tramwajowej w Sosnowcu i Dąbrowie Górniczej,
  • budowę nowej linii tramwajowej na południu Katowic,
  • modernizację torowisk na terenie Świętochłowic,
  • modernizację torowiska linii nr 26 w ciągu ul. Wojska Polskiego w Sosnowcu.

Łączna długość torowisk, po których jeżdżą Tramwaje Śląskie wynosi 340,3 km toru pojedynczego, z czego prawie 30 km stanowią tory na terenach zajezdni i Zakładu Usługowo Remontowego. Planowane inwestycje mają objąć modernizację blisko 100 km torowisk, czyli niemal 30% infrastruktury spółki.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *