Co z modernizacją 14WE?

p1020220W ogłoszonym przez Koleje Śląskie przetargu na wykonanie usługi naprawy 4 poziomu utrzymania dwóch elektrycznych zespołów trakcyjnych typu 14WE wraz z wykonaniem prac dodatkowych wpłynęła jedna oferta. Mimo, że otwarcie kopert nastąpiło prawie miesiąc temu, to do dnia dzisiejszego nie poznaliśmy decyzji Kolei Śląskich odnośnie złożonej oferty.  


Dosyć niespodziewanie o zamówienie ubiega się nie producent jednostek 14WE, czyli Newag S.A., a ZNTK „Mińsk Mazowiecki” S.A. Złożona oferta przekracza jednak budżet zamawiającego, o czym informowaliśmy TUTAJ. Choć od otwarcia kopert minął już prawie miesiąc, wciąż nie znamy decyzji Kolei Śląskich, ponieważ przewoźnika w dalszym ciągu bada złożoną ofertę.

Obecnie w przedmiotowej sprawie trwa badanie ofert – powiedziała nam Magdalena Iwańska z biura prasowego spółki Koleje Śląskie.

Przypomnijmy, w ramach zamówienia, zgodnie ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia oprócz wykonania usługi naprawy 4 poziomu, wykonawca będzie zobowiązany do wykonania następujących prac dodatkowych:

  • dostosowanie systemu informacji pasażerskiej wraz z systemem monitoringu na pojazdach typu 14WE o nr fabrycznych 01 i 03 do obowiązujących norm prawnych,
  • wyposażenie w kabinę WC pojazdów typu 14WE o nr fabrycznych 01 i 03 – układ sanitarny zamknięty, przystosowany do obsługi osób na wózkach inwalidzkich oraz możliwością przewijania niemowląt,
  • wykonanie nowej malatury pojazdów, zgodnej z kolorystyką stosowaną przez Zmawiającego wraz z zastosowaniem powłok antygraffiti.

O tym, jak jednostki 14WE mogą wyglądać w barwach Kolei Śląskich pisaliśmy dwukrotnie. Jedna wizualizacja jest dziełem naszej wyobraźni, a druga jest propozycją Patryka Farany.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *